Główna treść strony
Protokół Nr XXIII
z Sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 25 września 2012 r.
Sesja odbyła się w Sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Grójcu.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik o godzinie 10.00 otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego, Starostę Grójeckiego Mariana Górskiego, zaproszonych gości oraz pracowników Starostwa.
Na wstępie wręczono dyplom Państwu Małgorzacie i Jacentemu Kowalczyk w dowód uznania za zajęcie II miejsca na szczeblu wojewódzkim w konkursie zorganizowanym przez KRUS „Bezpieczne Gospodarstwo Rolne”.
Pan Jacenty Kowalczyk w kilku słowach podziękował za wyróżnienie.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że w Sesji uczestniczy 20 radnych, co stanowi quorum i pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista stanowi zał. nr 1.
Ad. 3
Proponowany porządek obrad.
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołów z dnia 25 lipca 2012 r. oraz 17 sierpnia 2012 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Informacja o przebiegu wykonania budżetu powiatu Grójeckiego za I półrocze 2012 r.
7. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
7.1. zmieniający Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2012 r.,
7.2. przystąpienia Powiatu Grójeckiego do „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” w zakresie przebudowy ul. Franciszkańskiej i ul. Pułaskiego w Warce.
7.3. wyrażenia przystąpienia Powiatu Grójeckiego do „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność - Rozwój” w zakresie przebudowy drogi powiatowej Nr 1615W Kozietuły – Goszczyn.
7.4. przyznania medalu „Zasłużony dla Powiatu Grójeckiego”.
7.5. uchwalenia regulaminu głosowania wniosku o odwołanie Starosty Grójeckiego.
8. Odczytanie wniosku o odwołanie Starosty Grójeckiego Mariana Górskiego.
9. Zapoznanie radnych z opinią Komisji Rewizyjnej i jej uzasadnieniem.
10. Wystąpienie Starosty.
11. Dyskusja nad wnioskiem o odwołanie Starosty Grójeckiego.
12. Powołanie Komisji Skrutacyjnej.
13. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Starosty Grójeckiego.
14. Interpelacje i zapytania radnych.
15. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
16. Zamknięcie posiedzenia.
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że Komisja Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych wniosła poprawki do projektu w sprawie przystąpienia Powiatu Grójeckiego do „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” w zakresie przebudowy ul. Franciszkańskiej i ul. Pułaskiego
w Warce (pkt 7.2) oraz projektu w sprawie wyrażenia przystąpienia Powiatu Grójeckiego do „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” w zakresie przebudowy drogi powiatowej Nr 1615W Kozietuły – Goszczyn (pkt 7.3). Projekty ze zmianą radni otrzymali.
Następnie poddał porządek obrad pod głosowanie. Głosowało 20 radnych. Porządek został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad.4
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że protokoły Nr XX/2012 z dnia 25.07.2012 r., XXI/2012
z dnia 25.07.2012 r. oraz XXII/2012 z dnia 17.08.2012 r. były wyłożone w Biurze Rady,
a odpisy przekazano Przewodniczącym Klubów Radnych. Radni nie zgłosili uwag.
Głosowało 20 radnych. Protokoły zostały przyjęte jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 5
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej Sesji Rady Powiatu Grójeckiego przedstawił Starosta Grójecki Marian Górski – zał. nr 2.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Janusz Karbowiak poprosił o przybliżenie tematu budowy parkingu
w Lesznowoli oraz przedstawienie założeń wizyty we Lwowie.
Starosta Marian Górski wyjaśnił, że proboszcz parafii w Lesznowoli zwrócił się
o umożliwienie budowy przy DPS parkingu ogólnodostępnego. Po analizie Zarząd stwierdził, że specyfika DPS wymaga, aby teren był ogrodzony a brama zamknięta z uwagi na bezpieczeństwo pensjonariuszy. Wskazano inną działkę, którą można przekształcić. Natomiast Burmistrz Grójca zasugerował wykonanie od strony kościoła poszerzonego chodnika, z możliwością parkowania. Sprawa jest rozważana. Wyjazd szkoleniowy do Zamościa i Lwowa zorganizowała Powiatowa Rada Zatrudnienia pod kątem wzmocnienia współpracy z urzędami pracy, usprawnienia procedur i rozwiązania najczęściej występujących problemów w zakresie zatrudnienia obywateli Ukrainy w gospodarstwach rolnych naszego powiatu. Ponadto we Lwowie spotkaliśmy się z Konsulem RP i osobami bezpośrednio zajmującymi się zaproszeniami w celu rozważania możliwości wypracowania prawnej regulacji pozwalającej na podjęcie działań mających na celu podniesienie efektywności zaproszeń tj. zobligowaniu zaproszonego do zgłoszenia się do miejsca z którego wyszło zaproszenie.
Radny Adolf Maciak poprosił o przybliżenie osoby nowego Dyrektora DPS
w Tomczycach, wyjaśnienie czego dotyczyło spotkanie z Dyrektorem PZD w Grójcu,
co było przedmiotem spotkania z Dyrektorem SPZOZ w Nowym Mieście i Prezesem PCM w Grójcu, jakie drogi były omawiane na spotkaniu z Wicewojewodą Mazowieckim.
Starosta Marian Górski wyjaśnił, że spotkanie z wicewojewodą przebiegało pod kątem tematów związanych z planowanymi inwestycjami w ramach „schetynówek”. Natomiast na oddzielnym spotkaniu będzie omawiany temat inwestycji wojewódzkich pod kątem naszego regionu, ze wskazaniem drogi wojewódzkiej Grójec – Nowe Miasto. Spotkanie z Dyrektorem SPZOZ i Prezesem PCM to jedno z wielu spotkań, które Zarząd stara się odbywać regularnie w celu przedstawienia aktualnej sytuacji finansowej, realizowanych inwestycji oraz problemów jakie mogą wystąpić się pod koniec roku wraz
z wypracowaniem działań zaradczych. Ponadto padły ustne ustalenia ze strony Dyrektora Skury z realizacji naszych zaleceń pokontrolnych. Dyrektor PZD w Grójcu codziennie przedstawia stopień realizacji i zakres planowanych robót, natomiast powyższe spotkanie było podyktowane sygnałami radnych o nieprawidłowościach występujących przy realizacji remontów na drogach i pismem Zarządu w tej sprawie.
Wicestarosta Janusz Różycki przedstawił przebieg kariery zawodowej Pana Marka Beresińskiego, który posiada wykształcenie i wszelkie uprawnienia do pełnienia funkcji Dyrektora DPS w Tomczycach. Stanowisko objął w drodze konkursu.
Radny Radosław Kreczmański poprosił o wyjaśnienie sprawy nieścisłości dotyczących budynku CEM w Warce, jakie jest stanowisko inspektora nadzoru.
Wicestarosta Janusz Różycki wyjaśnił, że sprawa wyszła w trakcie wizyty projektanta. To błąd wykonawcy, który ma dwa wyjścia, doprowadzić budynek do stanu zgodnego z projektem lub znowelizować dokumentację. Wszelkie koszty poniesie wykonawca.
Radny Radosław Kreczmański spytał czy wpłynie to na termin zakończenia inwestycji.
Starosta Marian Górski wyjaśnił, że firma tego nie sygnalizuje. Ewentualne zmiany mogą wynikać z opóźnień w przekazywaniu środków z MJWPU.
Radny Maciej Dobrzyński poruszył kwestię odpowiedzialności inspektora nadzoru.
Wicestarosta Janusz Różycki wyjaśnił, że firma sama przyznała, że budynek jest większy i w związku z tym poniesie koszty naprawienia błędu.
Radny Maciej Dobrzyński spytał co w tej sytuacji z rozliczeniem z MJWPU.
Pan Wicestarosta wyjaśnił, że właśnie w tym celu będzie aktualizowana dokumentacja.
Radny Maciej Dobrzyński zaznaczył, że dochodzą do radnych informacje, że duża część prac była wykonana jako koszty niekwalifikowane oraz brakowało np. 12 ton stali ponieważ nie doprojektowano tak dużej ilości wzmocnień i konstrukcji żelbetonowych.
Wicestarosta Janusz Różycki wyjaśnił, że powiat zwracał się do wykonawcy, aby informował o błędach w dokumentacji powodujących zmiany. Takiej informacji nie było.
Radny Maciej Dobrzyński podkreślił, że do tej pory wszystkie pieniądze wydatkowane na budynek CEM to te, które były zaplanowane. Na remont pałacu również.
Wicestarosta Janusz Różycki wyjaśnił, że jeśli chodzi o budynek muzeum pewne roboty dodatkowe były, innych zaniechano. Koszt zmian wyniósł 500 tys. zł.
Radny Stanisław Woźniak wyraził zdziwienie jak mogło dojść do powstania większego budynku, skoro są określone procedury działania, jest dziennik budowy w którym pierwszego wpisu dokonuje geodeta wyznaczając w terenie granice fundamentu. Wykonawca jest zobowiązany tego przestrzegać.
W dalszej dyskusji Radny Maciej Dobrzyński poruszył sprawę braku koncepcji na przyszłość dla PZD w Grójcu. Na sprzęcie jakim dysponuje nie może dobrze funkcjonować, nie jest w stanie zapewnić prawidłowej obsługi dróg. Jednostka od dawna nie jest doposażenia, dalej tak być nie może. Komisja Transportu wielokrotnie kierowała do Zarządu zalecenia o zakup sprzętu, ale wszystko zostało zawieszone, odłożone i nie ma odpowiedzi co dalej. Należy wypracować koncepcje i konsekwentne ja realizować.
Starosta Marian Górski stwierdził, że nie można tylko krytykować. Corocznie kupowany jest sprzęt dla PZD, z uwagi na szczupłość środków najbardziej potrzebny. Całkowita odnowa to niebagatelna kwoty kilku milionów a na to powiatu nie stać. Jest zapis w uchwale o przesunięciu środków na zakup samochodu i pługu, na koparkę obecnie nas nie stać. Jeśli chodzi o koncepcje są dwa kierunki. Wygaszanie działalności na przestrzeni kilku lat i zlecanie poprzez przetargi prac firmom lub sukcesywne doposażanie, zwiększenie dyscypliny i racjonalizacja działań. Sprawę zasygnowaliśmy, zarząd będzie ja jeszcze pomawiał, oczekujemy wsparcia ze strony Komisji Transportu.
Radny Janusz Karbowiak zaapelował o uwzględnienie wniosku Komisji Transportu i zakupienie jeszcze w tym roku za środki pozyskane ze sprzedaży nieruchomości w Nowej Wsi samochodu i koparki dla potrzeb PZD w Grójcu.
Starosta Marian Górski stwierdził, że wniosek z czasem zostanie zrealizowany. Samochód ciężarowy i pług odśnieżny będą zakupione, natomiast do sprawy koparki powrócimy. Nie możemy środków ze sprzedaż przeznaczyć, ponieważ oprócz potrzeb PZD jest wiele innych zadań i działań , które należy uwzględnić.
Radny Janusz Karbowiak stwierdził, że pójście w kierunku operatora zewnętrznego poprzez zlecanie tego firmom nie jest dobrym rozwiązaniem. Należy szukać środków i dozbroić naszą jednostkę, będzie to z dużo większą korzyścią.
Pan Starosta odnosząc się do wypowiedzi zaproponował postawienie i przegłosowanie na Komisji Transportu wniosku, że idziemy w kierunku doposażenia PZD, a tym samym wprowadzamy w budżecie powiatu konkretny zapis.
Radny Stanisław Sitarek zaznaczył, że po wytyczeniu placu budowy przez uprawnionego geodetę inspektor nadzoru dokonuje wpisu do książki budowy i wtedy wykonawca może rozpocząć czynności. Ze sprawozdań z prac Zarządu wynika, że Wicestarosta kilkakrotnie spotkał się z wykonawcą i inspektorem nadzoru, czemu służyły te spotkania. W dalszych słowach radny poruszył sprawę rozbudowy dworca PKS w Grójcu oraz spytał o udział Gminy Błędów w organizacji dożynek, nie była uwzględniona na plakatach, a miała jedno z większych stoisk promocyjnych.
Starosta Marian Górski wyjaśnił, że na spotkaniu organizacyjnym wójt odmówił finansowego wsparcia, w związku z tym nie uwzględniono gminy na plakatach. Po namyśle, ku miłemu zaskoczeniu wójt wystawił stoisko wystawiennicze promujące gminę. Jeśli chodzi o sprawę dworca PKS odpowiedzi udzieli w czasie późniejszym.
Wicestarosta Janusz Różycki wyjaśnił, że spotkania dotyczyły bieżących problemów. W trakcie realizacji inwestycji, zwłaszcza budowlanych, często pojawiają się nieprzewidziane sytuacje. Nie do końca jest oczywiste w jaki sposób doszło do błędu, ale wykonawca zobowiązał się go naprawić. Zostanie sporządzony projekt zastępczy, całkowicie sfinansowany przez wykonawcę. W kosztorysie powykonawczym nie będą ujęte materiały zużyte do wykonania dodatkowej powierzchni.
Radny Jerzy Bińkiewicz spytał czy podczas spotkania na Zjeździe OSP PR udało się pozyskać od Marszałka Woj. Mazowieckiego dodatkowe środki na budowę Muzeum.
Starosta Marian Górski wyjaśnił, że to nie pierwsze starania, były przy przesunięciu terminu realizacji muzeum na 2013 r. a sprawy pieniędzy na następny rok. Odbyły się dwa spotkania, interweniował i nadal wspiera nasze działania radny Sejmiku Woj. Mazowieckiego Leszek Przybytniak. Uroczystości były związane z innym tematem co uniemożliwiło przedstawienie sprawy, dlatego przygotowaliśmy informację dla Pana Marszałka i wszystkich Członków Zarządu w pełni obrazującą obecną sytuację.
W dalszej części obrad zgodnie z ustaleniami z poprzedniej Sesji Przewodniczący Rady poprosił na salę Audytora Wewnętrznego Macieja Jastrzębskiego.
Zabierając głos Radny Maciej Dobrzyński powrócił do sprawy rozbieżności informacji związanych z kontrolą w SPZOZ w Nowym Mieście. W końcowym protokole nie ma potwierdzenia wniosków przedstawionych w dwóch poprzednich dokumentach.
Audytor Wewnętrzny Maciej Jastrzębski wyjaśnił, że przebieg kontroli w SPZOZ w Nowym Mieście został zrealizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami. W jej trakcie zostały sporządzone dwa dokumenty. Pierwszy to protokół z kontroli, który zgodnie z procedurą opisuje stan faktyczny tj. sytuację jaką zespół kontrolujący zastał na miejscu, opis kontrolowanych dokumentów oraz wyjaśnienia dyrekcji szpitala. Następnie protokół został podpisany przez osoby kontrolujące a ze strony szpitala przez dyrektora. Obowiązujące zasady nie przewidują sporządzania jakichkolwiek załączników. Po czym następuje etap sporządzenia kolejnego dokumentu stanowiącego wystąpienie pokontrolne, w którym znajdują się konkretne stwierdzenia i uwagi. Notatka na jaką powołuje się radny została mylnie dołączona jako załącznik do protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu. Była przekazana wyłącznie w celu ułatwienia sporządzenia protokołu. Jej treść to wątpliwości, które pojawiły się w trakcie sporządzania wniosków końcowych, a z którymi według procedury należało zapoznać Zarząd. W dalszej analizie podlegały one zbadaniu i weryfikacji na podstawie kolejnych czynności sprawdzających. W trakcie kolejnych działań wątpliwości zostały zweryfikowane co pozwoliło na przedstawienie zaleceń i ocen w formie dokumentu stanowiącego wystąpienie pokontrolne.
Radny Maciej Dobrzyński spytał czy treść notatki jest zgodna z tym co zostało przedstawione na posiedzeniu Zarządu Powiatu.
Audytor Wewnętrzny potwierdził, że to informacja jaką przedstawił Zarządowi.
Kontynuując Radny Maciej Dobrzyński spytał czy przetarg przeprowadzony pod koniec 2010 r. oraz przetarg z sierpnia 2011 r. miały pokrycie finansowe.
Pan Maciej Jastrzębski poinformował, że pierwszy przetarg miał pokrycie finansowe
z MJWPU. W przypadku drugiego nie można tego jednoznacznie stwierdzić, nie ma pewności czy pokrycie było. W planie finansowym, który przedłożono być może takie pokrycie powinno się znaleźć, ale należy pamiętać, że szpital to jednostka specyficzna, w której sporządzanie planów finansowych nie jest uregulowane jak w innych jednostkach budżetowych, gdzie są wyraźne wytyczne jak plany mają wyglądać. Według naszej oceny nie stanowiło to nieprawidłowości.
Radny Maciej Dobrzyński przybliżył cyfry stanowiące pokrycie finansowe pierwszego przetargu, w październiku 2010 r. Kwota wynosiła 4.900 tys. zł, z czego kwota ok. 3.100 tys. zł pochodzi z Mazowieckiej Jednostki. Kwota 700 tys. zł jest sumą jaką zapewniało Starostwo w swoim budżecie. Zatem do zamknięcia inwestycji brakowało 1.200 tys. zł.
Audytor Wewnętrzny Maciej Jastrzębski wyjaśnił, że była promesa udzielenia kredytu, będąca potwierdzeniem możliwości finansowania pierwszego etapu inwestycji.
Radny Maciej Dobrzyński spytał czy na promesę nie powinno być zgody Rady Powiatu.
Pan Maciej Jastrzębski zaznaczył, że nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie.
Pan Wicestarosta dodał, że wg obowiązującego Statutu nie było takiej konieczności.
Radny Maciej Dobrzyński stwierdził, że wiele niejasności i nieprofesjonalne podejście do kontroli wzbudza bardzo wiele wątpliwości. Sprawę należy rzetelne wyjaśnić, gdyż ma znamiona matactwa. W jednym protokole we wnioskach pokontrolnych jest, że zaistniała możliwość naruszenia dyscypliny finansów publicznych przez Zarząd Powiatu, w kolejnym jest, że przez Dyrekcję SPZOZ w Nowym Mieście. Jednocześnie radny spytał czy wszelkiego rodzaju działania w trakcie realizacji inwestycji były podejmowane wyłącznie z decyzji Dyrekcji czy za wiedzą Zarządu Powiatu.
Pan Maciej Jastrzębski wyjaśnił, że szpital jest jednostką posiadającą Dyrekcję, która podejmuje wszystkie decyzje dot. realizacji inwestycji. Nie odpowie czy każdą decyzję konsultowano z Zarządem, gdyż nie uczestniczy w posiedzeniach Zarządu i nie było to sprawdzane. Przedmiotem kontroli było sprawdzenie prawidłowości przebiegu procedur udzielania zamówień publicznych i wydatkowanie środków.
Radny Adolf Maciak spytał czemu mimo podpisanej promesy Dyrektor nie podjął procedury jej uruchomienia. Czy nie jest faktem, że był to rodzaj wybiegu finansowego.
Pan Maciej Jastrzębski wyjaśnił, że Dyrektor posiada budżet szpitala i być może podjął decyzję, że inwestycję będzie realizował bez promesy.
Wicestarosta Janusz Różycki spytał czy Dyrektor nie mając promesy, a działając w oparciu o plan finansowy miał prawo przeprowadzić procedurę przetargową.
Pan Maciej Jastrzębski wyjaśnił, że działa to na podobnej zasadzie jak budżet powiatu, środki są zaplanowane i choć fizycznie ich nie ma, Rada planuje wydatki.
Starosta Marian Górski przywołał przykład zaplanowania w budżecie powiatu środków ze sprzedaży nieruchomości w Nowej Wsi.
Radny Stanisław Woźniak zaznaczył, że podał przykład rolnika, który chcąc otrzymać dotację z ARiMR musi uzyskać zgodę kredytową banku.
Radny Adolf Maciak stwierdził, że kredyt musi mieć zabezpieczenie, w przypadku rolnika jest nim gospodarstwo.
Radny Stanisław Woźniak zauważył, że w umowie promesy jest zapis, że bank udzieli kredytu po przedstawieniu odpowiedniego zabezpieczenia finansowego.
Pan Maciej Jastrzębski wyjaśnił, że ustawa o zakładach opieki zdrowotnej zobowiązuje do tworzenia planu finansowego, ale w żaden sposób nie odnosi się do jego konstrukcji czy procedury jego przeprowadzenia. W poprzednim i obecnym Statucie SPZOZ w Nowym Miecie jest zapis, że plan jest tworzony i zatwierdza go dyrektor. Radni mają możliwość wpływu na jego treść i gdyby takie uzgodnienia były nie byłoby tej dyskusji.
Radny Maciej Dobrzyński zauważył, że dyrektor szpitala podjął zobowiązanie wartości 5.000 tys. zł, przy brakującej kwocie 1.200 tys. .zł. oraz promesie, która mogła być zrealizowana wyłącznie przy wykazaniu zabezpieczenia. Czy szpital mógł takie zabezpieczenie wykazać bez zgody Rady Powiatu.
Radny Krzysztof Fiks odniósł się do wkładu finansowego w kwocie 400 tys. zł. jaki wniósł powiat do realizacji tak pięknego i niezmiernie potrzebnego obiektu. Ustawa wyraźnie mówi o konieczności poniesienia standardów. Zamiast cieszyć się z osiągnięć i docenić wspólny sukces są tylko słowa krytyki, tylko uprawiana jest polityka. Ponadto zauważył, że dzięki takim działaniom powiększany jest majątek powiatu.
Ad. 6
Informację o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Grójeckiego za I półrocze 2012 r. przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – zał. nr 3.
Starosta Marian Górski odczytał Uchwałę Nr Pł.348.2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 25 września 2012 r. w sprawie pozytywnej opinii o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2012 r. – zał. nr 4.
Ad.7
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 7.1
Projekt uchwały zmieniający Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2012 r. przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – zał. nr 5.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Budżetu poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Przewodniczący Rady spytał o uwagi. Uwag nie zgłoszono. Wobec powyższego poddał projekt pod głosowanie. Głosowało 20 radnych. Uchwała Nr XXIII/126/2012 została przyjęta większością głosów – 19 głosów „za” przy 1 „wstrzymującym się”.
Ad. 7.2
Projekt uchwały przystąpienia Powiatu Grójeckiego do „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” w zakresie przebudowy ul. Franciszkańskiej i ul. Pułaskiego w Warce przedstawił Starosta Grójecki Marian Górski – zał. nr 6.
Przewodniczący Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych Stanisław Woźniak poinformował, że Komisja 3 głosami „za” przy 2 „przeciw” i 1 „wstrzymującym się” wniosła poprawkę do § 2 poprzez zmniejszenie kwoty do wysokości 150 tys. zł.
Przewodniczący Rady odczytał projekt i spytał o uwagi. Wobec braku poddał projekt pod głosowanie. Głosowało 19 radnych. Uchwała Nr XXIII/127/2012 została przyjęta większością głosów – 16 głosów „za” przy 1 „przeciw” i 2 „wstrzymujące się”.
Ad. 7.3
Projekt uchwały wyrażenia przystąpienia Powiatu Grójeckiego do „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój” w zakresie przebudowy drogi powiatowej Nr 1615W Kozietuły – Goszczyn – Rozwój” przedstawił Starosta Grójecki Marian Górski – zał. nr 7.
Przewodniczący Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych Stanisław Woźniak poinformował, że Komisja wniosła poprawkę do zapisu § 2 poprzez zastąpienie słów „około 3.000.000 zł” kwotą „1.050.000 zł”.
Przewodniczący Rady odczytał projekt i spytał o uwagi. Wobec braku poddał projekt pod głosowanie. Głosowało 20 radnych. Uchwała Nr XXIII/128/2012 została przyjęta jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Pan Przewodniczący ogłosił krótką przerwę, po przerwie na salę powróciło 17 radnych.
Ad. 7.4
Projekt uchwały w sprawie przyznania medalu „Zasłużony dla Powiatu Grójeckiego” odczytał Przewodniczący Rady Witold Wójcik – zał. nr 7.
Przewodniczący Rady spytał o uwagi. Uwag nie zgłoszono. Wobec powyższego poddał projekt pod głosowanie. Głosowało 17 radnych. Uchwała Nr XXIII/129/2012 została przyjęta jednogłośnie – 17 głosów „za”.
Ad. 7.5
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu głosowania wniosku o odwołanie Starosty Grójeckiego przedstawił Radca Prawny Marian Seweryn – zał. nr 8.
Radny Stanisław Binkiewicz zwrócił uwagę, że skoro regulamin ma obowiązywać na przyszłość, nie powinno być konkretnego nazwiska.
Radny Waldemar Kopczyński zgłosił wniosek o wykreślenie słów „Mariana Górskiego”
Przewodniczący Rady poddał wniosek pod głosowanie. Wniosek został przyjęty jednogłośnie - 17 głosów „za”.
Wobec braku dalszych uwag Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały z poprawką pod głosowanie. Głosowało 17 radnych. Uchwała Nr XXIII/130/2012 została przyjęta jednogłośnie – 17 głosów „za”.
Ad. 8
Przewodniczący Klubu Radnych PiS Maciej Dobrzyński odczytał wniosek w sprawie odwołania Starosty Grójeckiego Mariana Górskiego - zał. nr 9.
Radny Grzegorz Rejer i Jerzy Bińkiewicz powrócili na salę obrad. Obecnych 19 radnych.
Ad. 9
Przewodniczący Waldemar Kopczyński odczytał opinię wraz z uzasadnieniem Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu – zał. nr 10.
Ad. 10
Starosta Grójecki Marian Górski rozpoczął wystąpienie od przedstawienia kilka faktów z krótkiej historii powiatu. W II kadencji Rady Powiatu pełnił funkcję Wicestarosty a p. Władysław Piątkowski funkcję Starosty. W połowie kadencji grupa radnych na czele z p. Marią Dziubą Przewodniczącą Rady rozpoczęła długą batalię o zmianę Starosty. Pisano pisma i donosy, przy ciągłej próbie osiągnięcia sukcesu. Nastąpiła zmiana Starosty i Wicestarosty. Okazało się, że p. Piątkowski został przez Sąd uniewinniony z postawionych zarzutów, lecz pozostał niesmak i utrata zdrowia. Osoby, które rozpoczęły batalię osiągnęły własny sukces zdobywając stanowiska i funkcje. To już historia, ale historia lubi się powtarzać. Goethe powiedział „błąd łatwiej dostrzec niż prawdę, bo błąd leży na wierzchu a prawda w głębi”. Pan Starosta podkreślił, że Starosta i Zarząd Powiatu realizuje budżet na podstawie uchwał podjętych większością głosów na Sesjach Rady Powiatu. Sprawa SPZOZ w Nowym Mieście zaczęła się w ubiegłej kadencji, więc dot. poprzedniego Starosty, Zarządu, Rady, Komisji Rewizyjnej i aktualnych, a nie tylko Zarządu. W dniu 6 października 2008r. Dyrektor Tomasz Skura złożył do Zarządu Sejmiku Woj. Mazowieckiego wniosek o dofinasowanie projektu realizowanego w ramach RP OWM 2007 – 2013 pn. „Rozbudowa Izby Przyjęć Szpitala w Nowym Mieście n/Pilicą”. W dniu 31 marca
2010 r. Dyrektor podpisał umowę z Zarządem Sejmiku reprezentowanym przez Marszałka A. Struzika oraz Członka Zarządu W. Roszkiewicza. W dniu 25 października 2010 r. Dyrektor ogłosił przetarg nieograniczony na realizację zamówienia na wykonanie wyżej wymienionego zadania. Dalsze działania są przedstawione w protokole kontroli z dnia 17 lipca br. wykonanej przez p. Zawiślaka
Z– cę Nacz. Wydz. Finansowego i p. Jastrzębskiego Audytora Wewnętrznego. Wcześniej kontrolę przeprowadziła Komisja Rewizyjna. Zarząd kilkakrotnie zajmował się inwestycją oraz zapoznał się z wynikami kontroli. Konsekwencją były
decyzje Nr 3/2012 i Nr 4/2012 z dnia 13 sierpnia br. nakazujące szpitalowi zwrot niewykorzystanej części dotacji celowej w kwocie 176. 499, 28 zł oraz 114. 966, 89 zł. W piśmie z dnia 19 września 2012 r. Dyrektor SPZOZ w Nowym Mieście zapewnił, że obie kwoty zostaną zwrócone do końca tego roku. Jedną z przyczyn braku środków finansowania jest niedotrzymanie przez NFZ wypłat z tyt. wykonywanych przez szpital świadczeń medycznych nie objętych kontraktem. Dyrektor wniósł o nienaliczanie odsetek, będzie to omawiane na najbliższym Zarządzie. W dniu 22 sierpnia 2012 r. wpłynęło stanowisko Dyrektora Skury na wystąpienie pokontrolne z dnia 9 sierpnia br.,w którym ustosunkował się do zaleceń Zarządu dot. systematycznych sprawozdań z przebiegu realizacji inwestycji. Pierwsze sprawozdanie wpłynęło i dot. rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego na wykonanie robót rozbudowy Izby Przyjęć w Nowym Mieście n/Pilicą oraz przetargu nieograniczonego na udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 2.900 tys. zł na sfinansowanie inwestycji. Kolejne działanie Zarządu to zawiadomienie Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych przy RIO w Warszawie o naruszeniu przez Dyrektora SPZOZ w Nowym Mieście dyscypliny finansów publicznych. Do chwili rozstrzygnięcia nie powinno się ferować wyników i robić zmian w kierunku szpitala, odwoływać Starostę a w konsekwencji Zarząd Powiatu. Następnie Starosta odczytał treść poprzedniego Statutu SPZOZ w Nowym Mieście. W § 10 był zapis - organami zakładu są: Dyrektor, Rada Społeczna. W § 11 pkt 1- odpowiedzialność za zarządzanie Zakładem ponosi Dyrektor, pkt 3 - Dyrektor podejmuje samodzielnie decyzję dot. finansowania Zakładu i ponosi za nią odpowiedzialność i § 32 pkt 1 - niedobór finansowy Zakład pokrywa we własnym zakresie lub z kredytu bankowego. W dniu 29 czerwca br. nastąpiła modyfikacja Statutu. Zapis § 12 pkt 2 otrzymał brzmienie - Dyrektor kieruje działalnością zakładu i reprezentuje go na zewnątrz a pkt 3 - Dyrektor podejmuje samodzielne decyzje dot. finansowania Zakładu i ponosi za nie odpowiedzialność. Zapis § 20 pkt 1 - Zakład pokrywa z posiadanych środków i uzyskanych przychodów koszty działalności i reguluje zobowiązania na zasadach określonych przepisami prawa a pkt 2 - Zakład prowadzi gospodarkę finansową na podstawie rocznego planu finansowego i inwestycyjnego ustalonego przez Dyrektora Zakładu zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym z wyszczególnionymi ustawami. Zapis § 22 - Zakład może zaciągać kredyty i pożyczki jedynie za zgodą Rady Powiatu Grójeckiego. Ostatni zapis sprawił, że nowy kredyt został zaciągnięty za zgodą Rady Powiatu. Wspólne działania Zarządu, Rady, Komisji Rewizyjnej i komisji kontrolnej doprowadzają do efektów i takie działania powinny być prowadzone przez koalicję i opozycję, a nie tylko krytyka. J. Tuwim powiedział „Krytyk jest jak samochód, im gorszy tym więcej robi szumu”. Kontynuując podkreślił, że nie twierdzi że wszystko było dobrze. Były błędy i niedociągnięcia ze strony Starosty, Zarządu, Rady poprzedniej i tej kadencji oraz Dyrekcji szpitala. Jeśli decyzją Rady nie zostanie odwołany, a tym samym Zarząd, zawnioskuje do koalicjantów o dokonanie przesunięć w składzie Zarządu i Prezydium Rady. Klub PSL ma wypracowaną wstępną propozycję, trwają oczekiwania na ustalenia Klubu PO. Jeżeli dojdzie do kompromisu, na Sesji poświęconej oświacie wystąpi do Rady z wnioskiem o zmianę w Zarządzie. Jednocześnie zaapelował do radnych, aby wyrażając stanowisko poprzez głosowanie wzięli pod uwagę kompleksowe działania Zarządu. Jednym z nich jest fakt, że nasz powiat jest jednym z powiatów, który ponosi najmniejsze koszty utrzymania Starostwa w przeliczeniu na mieszkańca. Na zakończenie Pan Starosta przywołał sentencję J.F. Kennedy’ego „Nasze problemy zostały stworzone przez ludzi i mogą być przez ludzi rozwiązane”.
Ad. 11
W odniesieniu do głównego zarzutu Wicestarosta Janusz Różycki zauważył, że naruszenie dyscypliny stwierdza Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych, czy wnioskodawcy dysponują dokumentem upoważniającym do takiego twierdzenia.
Radny Maciej Dobrzyński odpowiedział, że dokumentem jest ustawa o finansach publicznych, która określa okoliczności w jakich dochodzi do złamania dyscypliny finansów publicznych.
Wicestarosta Janusz Różycki spytał czy Kodeks Karny zezwala nazywać kogoś przestępcą bez wyroku Sądu.
Radny Maciej Dobrzyński w kilku słowach nakreślił sytuację w jakiej w ostatnim czasie dzięki podejmowanym decyzjom znalazł się powiat i finanse publiczne. Ponadto szczegółowo omówił zagadnienia, które wpłynęły na złożenie wniosku o odwołanie Starosty Grójeckiego, który z racji funkcji musi firmować działania Zarządu Powiatu . Na plan pierwszy wysuwa się sprawa rozbudowy izby przyjęć SPZOZ w Nowym Mieście, która jako jedna z dwóch miała być naszą chlubą i przedstawiać nas w dobrym świetle przed wyborcami. Niestety inwestycji nie do końca prawidłowo zaplanowanej, prowadzonej i zupełnie niewłaściwie nadzorowanej. Zamiast sukcesu jest porażka. Dofinansowanie zamiast w wysokości 15% jest w na obecną chwilę w 55%, ponieważ koszt już na etapie wnioskowym jest mocno zaniżony. Wysokość pozyskanych środków w żaden sposób nie pozwoliłaby na właściwą realizację. Wystąpiły nieprawidłowości i konieczne stało się doszacowanie zadania. W tym miejscu radny przytoczył dane na temat obecnego stanu zobowiązań szpitala w Nowym Mieście. Powiat nie miał wyjścia i chcąc inwestycję ukończyć musiał zgodzić się na ryzykowne w obecnej sytuacji finansowej obciążenia, których skutki może odczuwać przez kilka lat. Kolejna sprawa, która budzi wiele wątpliwości i kolejne obawy w zakresie prawidłowej realizacji to rewitalizacja obiektu pałacowo -parkowego oraz budowa CEM w Warce. Dofinansowanie miało być w wysokości 85%, a z upływem czasu okazało się , że te wyliczenia są błędne. Ponownie nasuwa się spostrzeżenie o braku właściwego planowania i kontroli sytuacji. Sytuacja finansowa PCM w Grójcu również nie jest dobra, w ciągu sześciu miesięcy zakład wygenerował olbrzymią stratę ok. 1 mln zł. Znów dochodzą do radnych niepokojące opinie o funkcjonowaniu oddziałów. Następna sprawa to niezdefiniowanie działalności oraz całkowity brak koncepcji na przyszłość funkcjonowania PZD w Grójcu. Jednostka od dawna nie doinwestowana, głównie w zakresie wymiany sprzętu. W dalszym wystąpieniu radny poruszył sprawę zadłużenia powiatu zbliżonego do granicy upadłości i zupełny brak koncepcji na wyjście z impasu finansowego. Na zakończenie radny zwrócił uwagę na zasady dyskusji jakie radnym proponuje obecnie Zarząd a także na nieprzestrzeganie demokratycznych standardów funkcjonowania instytucji samorządowej jaką jest powiat. Klub PiS jedynie z zasłyszanych informacji dowiaduje się o kłopotach ze szpitalem, koncepcji likwidacji PZD oraz o błędach dot. wymiaru budynku CEM w Warce i wielu innych sprawach. Opinie i wnioski komisji merytorycznych Rady Powiatu, w tym Komisji Zdrowia i Komisji Transportu również nie są brane pod uwagę. W podsumowaniu radny stwierdził, że sytuacja finansowa powiatu jest niezwykle trudna, należy podjąć decyzję, która pozwoli na racjonalizację działań i poprawę funkcjonowanie powiatu.
Wicestarosta Janusz Różycki zapytał na podstawie jakich dokumentów radny tak twierdzi, ponieważ podaje nieprawdziwe informacje po raz kolejny w dniu dzisiejszym.
Radna Stefania Fetraś zaapelowała do radnego o zaprzestanie polemiki a bazowanie na faktach. Z czego wynikają przedstawiane dane oraz twierdzenie, że powiat będzie musiał dołożyć do szpitala 5 mln zł. To, że Rada Powiatu wyraziła zgodę na zaciągnięcie kredytu niczego nie przesądza. Kredyt posłużył nie na bieżącą działalność tylko na inwestycje, która zostanie zakończona i będzie służyć mieszkańcom. Ponadto szpital czyni dalsze starania o pozyskanie środków z zewnątrz. Dyrekcja nigdy nie wnosiła o środki z budżetu powiatu, do rozbudowy dołożyliśmy 400 tys. zł. Radna dodała, że biorąc pod uwagę wszystkie wymienione inwestycje, w tym muzeum nie można z góry zakładać, że powiat będzie musiał spłacać zadłużenie. Natomiast gdyby doszło do takiej sytuacji to wtedy można pociągnąć do odpowiedzialności osoby, które do tego doprowadziły.
Radny Jan Traczyk zauważył, że radny Dobrzyński w czarnych barwach przedstawia działalność Zarządu Powiatu i Starostwa. Komisja Rewizyjna nie stwierdziła naruszenia dyscypliny finansów i nie wpłynął z jej strony taki wniosek. Protokoły z posieczeń Zarządu świadczą, że twierdzenie o braku zainteresowania sprawami szpitali nie jest zgodne ze stanem faktycznym. W tym miejscu radny odczytał fragmenty protokołów.
Radny Grzegorz Rejer zaznaczył, że w tym wszystkim po prostu zabrakło pełnej informacji, właściwie nie było jej przez cały czas. Na podstawie własnych doświadczeń dodał, że podjęcie decyzji której nie ma w planie finansowym, nawet jeśli z czasem okazuje się trafne traktowane jest jak przekroczenie dyscypliny finansów publicznych. Rozumie radnych z tamtych okręgów wyborczych, że walczą o środki dla Nowego Miasta, ale skoro Rada podjęła decyzję o rozbudowie izby przyjęć nie powinien powstać budynek takiej wielkości. Zapytania nie są politycznym atakiem tylko potrzebą wnikliwej wiedzy potrzebnej do oceny sytuacji. Niestety zabrakło dialogu z całą Radą Powiatu.
Radny Adolf Maciak wyraził zdziwienie dla dobrego samopoczucia członków Zarządu i faktu, że mimo obecnej sytuacji nadal tkwią w poczuciu, że wszystko jest dobrze. Gdyby rzeczywiście tak było nie byłoby wniosku o odwołanie Starosty. Jak powiedział przedmówca przede wszystkim zabrakło rzetelnej informacji.Przykładem może być ukrywana przez Zarząd lub też Dyrekcję szpitala sprawa faktur przejętych przez Bank PKO w Radomiu o których Komisja Zdrowia dowiedziała się dopiero na trzecim posiedzeniu. Natomiast głównym zarzutem jest, że przystępując do inwestycji nie była ona właściwie zaplanowana a jej kosztorys nie obrazował pełnych kosztów. To bardzo poważne zaniedbanie i Rada nie powinna przejść obok tego obojętnie. Jednocześnie radny zauważył, że poza jedną osobą skład Zarządu się nie zmienił, ciągłość władzy w powiecie funkcjonuje, dlatego należy wziąć odpowiedzialność za obecną sytuację. Cieszy rozwój szpitala, natomiast martwi, że powiat poniesie tak duże koszty, należało w większym stopniu skorzystać z środków zewnętrznych. Jeśli chodzi inwestycję w Warce skandalem jest błąd w wymiarach budynku. Sposób przekazania tej informacji budzi zastrzeżenia i jest pewnego rodzaju mataczeniem. Praca inspektora nadzoru, który pobiera ok. 4% wartości inwestycji również budzi zastrzeżenia. Zaapelował do radnych o głębszą analizę sytuacji i podjęcie właściwej decyzji.
Odnosząc się do słów przedmówcy Starosta Marian Górski stwierdził, że Statut wyraźnie określa kto i za co odpowiada i kto może prowadzić nadzór. Była samodzielność dyrektora i było to zgodne z obowiązującym Statutem. W czerwcu br. Rada podjęła uchwałę o zmianie Statutu i powiat przejął kontrolę. Kontynuując Pan Starosta zauważył, że wciąż przewija się stwierdzenie o mataczeniu. W związku z CEM nie ma żadnej tajemnicy. Po prostu sprawy mogą być przedstawiane radnym tylko wtedy, gdy Starosta jest w posiadaniu dokumentu stwierdzającego nieprawidłowości. Nie może tego robić na podstawie zasłyszanych uwag. Informację od projektanta o rozbieżnościach w wymiarach budynku Zarząd otrzymał dopiero w dniu wczorajszym.
Radny Stanisław Sitarek spytał, gdzie był inspektor nadzoru i jakie konsekwencje poniósł. Następnie nawiązując do sprawy zmiany Statutu SPZOZ w Nowym Mieście radny stwierdził, że przyśpieszenie modyfikacji było wynikiem działań Komisji Rewizyjnej i kontroli. Poprzedni obowiązywał od 1999 r. i był opracowany przez wojewodę. Radny przypomniał, że pod koniec Sesji na której uchwalono nowy Statut Pan Starosta wygłosił uwagi pod moim adresem, gdyż ośmieliłem się wprowadzić trzy poprawki, natomiast Zarząd z całą machiną urzędniczą popełnił błędy. Niestety kilka spraw umknęło. Kolejną sprawą jest dostęp do informacji. Nie przypomina sobie Sesji, która odbyła się planowo. Podobna sytuacja dotyczy posiedzeń komisji merytorycznych. Owszem procedury są zachowane, ale w XXI wieku chyba powinno to być realizowane nieco inaczej,
na płaszczyźnie powiatowej standardy w tym względzie powinny być nieco wyższe.
Radny Krzysztof Fiks zwrócił się z zapytaniem co zrobiłby powiat w sytuacji, gdyby nowa izba przyjęć, spełniająca standardy i tak potrzebna szpitalowi nie została wybudowana. Czy Rada byłaby w stanie wyłożyć środki na jej budowę.
Radny Maciej Dobrzyński zaznaczył, że nikt nie kwestionuje konieczności inwestycji. Wszyscy radni dostrzegali potrzebę i byli dumni z zadania związanego z środkami unijnymi. Pytanie dot. sposobu ustalenia wartości i na jakiej podstawie podniesiono jej wysokość. Kłopoty wiążą się z tym, że była źle przygotowana i źle nadzorowana.
Wicestarosta Janusz Różycki wyjaśnił, że w zdecydowanej większości przypadków termin sesji jest uzależniony od zewnętrznych faktów czy dokumentów.
Przewodniczący Klubu Radnych PSL Krzysztof Ambroziak stwierdził, że w trakcie posiedzenia klubu zostały wyjaśnione wszelkie nurtujące radnych wątpliwości.
Radny Stanisław Woźniak powrócił na salę. Obecnych 20 radnych.
Ad. 12
Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie osób do pracy w Komisji Skrutacyjnej.
Radny Adolf Maciak w imieniu Klubu PiS zgłosił radnego Stanisława Binkiewicza.
Przewodniczący Krzysztof Ambroziak w imieniu Klubu PSL zgłosił radnego Waldemara Kopczyńskiego.
Przewodnicząca Małgorzata Woźniak w imieniu Klubu Razem Dla Powiatu Grójeckiego zgłosiła radnego Mariusza Wojno. Radni wyrazili zgodę.
Przewodniczący Rady spytał o uwagi do składu Komisji. Uwag nie zgłoszono. Skład Komisji Skrutacyjnej został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Komisja ukonstytuowała się. Rada Powiatu powołała Komisję Skrutacyjną w składzie:
Stanisław Binkiewicz – przewodniczący komisji
Mariusz Wojno – członek komisji
Waldemar Kopczyński – członek komisji
Przewodniczący ogłosił przerwę w celu przygotowania kart do głosowania. Po przerwie Komisja Skrutacyjna przeprowadziła tajne głosowanie. Po przeliczeniu głosów Przewodniczący Stanisław Binkiewicz odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej.
Przygotowano 21 kart do głosowania. Obecnych 20 radnych. Wydano 20 kart. Przeciw odwołaniu Starosty Grójeckiego Mariana Górskiego oddano 13 głosów. Za odwołaniem oddano 7 głosów. Głosów nieważnych nie stwierdzono.
Ad. 13
Przewodniczący Rady poinformował, że uchwała w sprawie odwołania Starosty Grójeckiego Mariana Górskiego została odrzucona.
Starosta Marian Górski podziękował radnym za zaufanie, a opozycji za pobudzenie i motywację dla Zarządu Powiatu do dalszego działania.
Radny Maciej Dobrzyński podkreślił, że z szacunkiem przyjmuje wynik głosowania, ma nadzieję, że praca na rzecz powiatu będzie miała inną, zupełnie nową jakość.
Ad. 14
Radny Grzegorz Rejer spytał czy jest możliwość poprawy w ramach gwarancji stanu chodników i drogi rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej w kierunku Warszawy.
Starosta Marian Górski wyjaśnił, że droga i pobocza były wykonywane w ramach „schetynówki” i firma, która była podwykonawcą w zakresie chodników dała gwarancję. Generalny przegląd techniczny nastąpi przed odbiorem ze strony wojewody.
Radny Stanisław Sitarek zwrócił uwagę na zły stan poboczy przy drodze powiatowej Olszowa Wola – Sasin, która również była remontowana w ramach „schetynówki”.
Dyrektor PZD w Grójcu wyjaśnił, że roboty zostały zakończone, odebrane i rozliczone. Gwarancja wynosi 3 lata i wszelkie uwagi zostaną uwzględnione.
Przewodniczący Waldemar Kopczyński wyjaśnił, że wnioskowana przez jednego z członków Komisji Rewizyjnej kontrola w Muzeum im. K. Pułaskiego w Warce zostanie przesunięta z uwagi na obecnie prowadzoną kontrolę przez UKS w Warszawie.
Ad. 15
Starosta Marian Górski przedstawił informację dot. prawidłowości wypełnienia oświadczeń majątkowych. Zgodnie z ustawą do 30 kwietnia 2011 r. zostało złożonych 55 oświadczeń za rok 2011. Po analizie wszystkie przekazano do urzędów skarbowych właściwych dla miejsca zamieszkania i zostały opublikowane w BIP Starostwa.
Przewodniczący Rady przedstawił informację dot. dotrzymania terminu 30 kwietnia 2012 r. złożenia oświadczeń majątkowych wg stanu na 31 grudnia 2011 r. przez wszystkich radnych Rady Powiatu Grójeckiego. Oświadczenia zostały przesłane do Urzędu Skarbowego w Grójcu, który nie stwierdził nieprawidłowości.
Ad. 16
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek Sesji został wyczerpany. Podziękował wszystkim za udział i o godzinie 14.35 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Rada Powiatu Grójeckkiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 18.04.2013 r., godz. 09.51 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 18.04.2013 r., godz. 09.51 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
18.04.2013 r., godz. 09.51 |
Nieznany |
Edycja strony |
18.04.2013 r., godz. 09.51 |
Nieznany |
Dodanie strony |