Główna treść strony
Informacjaz pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniej Sesji Rady Powiatu tj. od 25 września 2012 r. do 30 października 2012 r.
Od ostatniego sprawozdania Starosty Grójeckiego odbyły się 5 posiedzeń Zarządu Powiatu.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i podjął uchwały w następujących sprawach:
1. wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej na 2012 r. (2 uchwały),
2. uchwalenia zmian w regulaminie Organizacyjnym Środowiskowego Domu Samopomocy w Łychowskiej Woli, / zmiana dot. godzin funkcjonowania placówki – placówka będzie funkcjonowała w godz. 8.00-16.00/
3. wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Grójeckiego do „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność - Rozwój” w zakresie przebudowy drogi gminnej Nr 0128059 w miejscowości Kawęczyn w gminie Tarczyn,
4. upoważnienia Dyrektora ZSP w Nowej Wsi /dysponowanie lokalami mieszkalnymi nr 22 i 25 w Nowej wsi 70C – zawieranie umów najmu na w/w lokale z pracownikami szkoły/,
5. przyjęcia Regulaminu uczestnictwa w projekcie „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych dla których organem prowadzącym jest Powiat Grójecki”,
6. przekazania prawa do dysponowania nieruchomością dla celów budowlanych ZWSE Rzeszów Sp. z o.o. /modernizacja linii 220kv Kozieniece-Mory-Piaseczno/,
7. wyrażenia zgody na wydzierżawienie pomieszczeń w budynku Laboratorium przez SP ZOZ w Nowym Mieście n/Pilica.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i zaakceptował projekty uchwał Rady Powiatu
w następujących sprawach:
1. zmieniająca Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2012 r.
2. upoważnienia Zarządu Powiatu Grójeckiego do dokonania darowizny nieruchomości,
3. upoważnienia Zarządu Powiatu do sprzedaży lokalu mieszkalnego,
4. upoważnienia Zarządu Powiatu do zbycia lokalu użytkowego,
5. wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego za umieszczenie w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej i obiektów budowlanych nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam.
6. upoważnienia Zarządu Powiatu do udzielenia poręczenia kredytu.
Poza podejmowaniem uchwał Zarząd Powiatu zajmował się innymi ważnymi dla funkcjonowania powiatu sprawami w tym między innymi:
1. zapoznał się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012,
2. zapoznał się z informacją dot. kontroli na zakończenie projektu „Uczmy się razem i integrujmy – lepsza przyszłość młodzieży dla Powiatu Grójeckiego”,
3. zapoznał się z ofertą dot. „Konkursu na Stolicę Kulturalną Mazowsza 2013”,
4. spotkał się z:
• Dyrektorem SP ZOZ Nowe Miasto i wysłuchał informacji o sytuacji finansowej jednostki,
• Prezesem Rady Nadzorczej spółki PCM w Grójcu w sprawie pracy Rady Nadzorczej i sytuacji w PCM w Grójcu,
• Dyrektorem PCPR w Grójcu w sprawie niejasności w sprawowaniu pieczy zastępczej,
5. zapoznał się z informacją Dyrektora SP ZOZ Nowe Miasto dot. przedsięwzięcia inwestycyjnego w ramach IV konkursu programu priorytetowego System Zielonych Inwestycji oraz sprawą wydzierżawienia laboratorium przez SP ZOZ Nowe Miasto,
6. zaakceptował projekt umowy o partnerstwie w realizacji zadania inwestycyjnego w ramach rządowego projektu „Razem Bezpieczniej” na
2013 r. Obszar V-Bezpieczeństwo w ruchu drogowym /Gmina Pniewy/,
7. zajmował się sprawą funkcjonowania i dyscypliny w PZD w Grójcu,
8. wysłuchał informacji Dyrektora PUP w Grójcu z wyjazdu szkoleniowego Powiatowej Rady Zatrudnienia w Zamościu i we Lwowie podczas, którego doszło do spotkania w Urzędzie Pracy i Konsulacie Polskim we Lwowie,
9. przyjął do wiadomości podziękowanie Okręgu Mazowieckiego Polskiego Zarządu Wędkarskiego za podjęcie Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego
dot. wyrażenia zgody na utworzenie Grupy Terenowej wchodzącej
w skład Społecznej Straży Rybackiej w Grójcu,
10. rozstrzygnął przetarg na sprzedaż gruntów po byłem gospodarstwie sadowniczym w Nowej Wsi,
11. rozstrzygnął konkurs na plakat informujący o możliwości wypełnienia ankiety przez interesantów urzędu w ramach Modelu CAF. /plakaty przygotowywane były przez pracowników urzędu/,
• Starosta w/w wymienionym okresie:
odbył spotkanie z przedstawicielami Wojewódzkiego Zarządu Melioracji
i Urządzeń Wodnych w Warszawie, Inspektorami Melioracji w Grójcu
i Piasecznie w sprawie finansowania budowli przelewowej na rz. Czarnej
w gm. Góra Kalwaria i Konstancin, która poprawiłaby odbiór nadmiaru wód
z rzeki Czarnej z terenu gm. Chynów, Warka i Jasieniec,
wspólnie z Wicestarostą, spotkał się z dyrektorem Muzeum w Warce w celu omówienia obchodów rocznicy śmierci K. Pulaskiego oraz obchodów 45-lecia muzeum,
wspólnie z Wicestarostą uczestniczył w obchodach 100-lecia LO w Grójcu,
w Radomiu uczestniczył w Gali Finałowej organizowanej przez Echo Dnia podczas, której odebrał statuetkę Lidera Regionu 2012 w kategorii Samorząd – Kultura dla Powiatu Grójeckiego,
spotkał się z Burmistrzem Warki w sprawie wsparcia przez PZD modernizacji ul. Malowniczej (skrzyżowanie z droga pow. ul. Ciemniewskiego) oraz wsparcia finansowego projektu na sale muzealną poświęconą historii Warki realizowaną przez Muzeum K. Pułaskiego,
wspólnie z Dyr. PUP wziął udział w konferencji „Centra Aktywizacji Zawodowej – pierwsze doświadczenia” w której wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Pracy, Wojewódzkiego Urzędu Pracy, Powiatowego Urzędu Pracy oraz Starostów,
uczestniczył w kontroli przeprowadzonej przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych projektu „Uczmy się razem i integrujmy – lepsza przyszłość dla młodzieży powiatu grójeckiego” – więcej danych na temat projektu w materiale Wydz. EiZ ,
spotkał się z Wójtem Pniew pod kątem dokończenia inwestycji związanych
z poszerzeniem dróg: Jeziórka – Dąbrówka na dł. 1200mb i Konie – Wilków na odcinku 450 mb,
zapoznał wójtów i burmistrzów z działaniami związanymi ze złożeniem projektu „Grójec – stolica kulturalna Mazowsza”,
na spotkaniu z Burmistrzem Grójca zapoznał się z potrzebami gm. Grójec pod kątem modernizacji dróg w 2013 r,
wspólnie z Wicestarostą, przedstawicielami Zarządu Powiatu uczestniczył
w obchodach 45-lecia Muzeum im. K. Pułaskiego oraz rocznicy śmierci
K. Pulaskiego,
w Warszawie w Muzeum Geodezji odebrał wyróżnienie dla Starostwa Powiatowego „Certyfikat Lidera Aktywności Inwestycyjnej” przydzielony przez ogólnopolski dwutygodnik budowlany „Profile”,
wspólnie z radnym W. Kopczyńskim spotkał się z kierownictwem dwóch firm pod kątem wsparcia finansowego inwestycji drogowej „Kozietuły – Goszczyn”,
spotkał się z przedstawicielami Starostwa Powiatowego w Kozienicach oraz Urzędu Gminy w Grabowie n. Pilicą w sprawie ewentualnych działań związanych z dalszą modernizacją ciągu drogi powiatowej Warka – Kępa Niemojewska – Stromiec.
• Wicestarosta w/w wymienionym okresie:
uczestniczył w Powiatowym Dniu Edukacji Narodowej, który odbył się w ZSP w Nowej Wsi,
uczestniczył w szkoleniu nt. promocji w administracji samorządowej – szkolenie odbyło się w Chynowie,
odbył kilka spotkań z projektantami i wykonawcami inwestycji unijnej w Warce,
1. zgodnie ze swoimi kompetencjami Zarząd Powiatu rozpatrywał pisma
i wnioski w sprawach udzielenia pomocy finansowej z okazji różnego rodzaju świąt i uroczystości /organizacji imprez/ - oraz podejmował decyzję o ewentualnym dofinansowaniu w granicach swoich kompetencji.
– szczegółowe dane zawierają protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu do wglądu dla zainteresowanych w Biurze Rady.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Zarząd Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 20.11.2012 r., godz. 11.21 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 20.11.2012 r., godz. 11.21 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
20.11.2012 r., godz. 11.21 |
Nieznany |
Dodanie strony |