Główna treść strony
Doradztwo jako ekspert przy prowadzeniu zadania pn. „Konserwacja zabytków ruchomych ze zbiorów Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce”.
Grójec, 29-04-2011
Zaproszenie do składania ofert
1. Starostwo Powiatowe w Grójcu, Powiat Grójecki reprezentowany przez Starostę Mariana Górskiego zaprasza do składania ofert w postępowaniu do 14 000 euro, którego przedmiotem jest: wykonanie usługi polegającej na doradztwie jako ekspert przy prowadzeniu zadania pn. „Konserwacja zabytków ruchomych ze zbiorów Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce”.
2. Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na doradztwie Zamawiającemu jako ekspert w prowadzeniu zadania polegające na wykonaniu konserwacji zabytków ruchomych tj. muzealiów ze zbiorów Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce, które to stanowi część zadania inwestycyjnego realizowanego przez Powiat Grójecki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007 – 2013, Priorytet VI. Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji, działanie 6.1. kultura pn. „Rewitalizacja zespołu pałacowo-parkowego w Warce”, współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
2.1. Opis szczegółowy:
Praca eksperta będzie służyła poprawnemu wykonaniu konserwacji muzealiów ze zbiorów Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce, z siedzibą w Warce, ul. Pułaskiego 24. Celem niniejszego zadania jest pełna konserwacja i restauracja mająca na celu zahamowanie procesu niszczenia obiektów, przywrócenie im walorów estetycznych i ekspozycyjnych oraz zabezpieczenie przed dalszą degradacją. Na proces konserwacji będą składały się następujące działania:
a) opracowanie programu prac konserwatorskich i przedłożenie go do akceptacji Zamawiającemu
b) wykonanie pełnej dokumentacji konserwatorskiej opisowej, rysunkowej i fotograficznej zgodnej ze „Standardami dokumentacji prowadzonych prac konserwatorskich i restauratorskich przy zabytkach ruchomych” stanowiącymi załącznik do Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku o prowadzeniu prac konserwatorskich przy zabytku,
c) przeprowadzenie właściwej konserwacji,
d) naniesienie numeru inwentarzowego.
Konserwację podzielono na 5 części: Zadanie 1. Konserwacja mebli, Zadanie 2. Konserwacja obrazów, Zadanie 3. Konserwacja tkanin, Zadanie 4. Konserwacja grafik, map i dokumentów, Zadanie 5. Konserwacja ram.
Wykaz zabytków, które zostaną poddane konserwacji wraz z wstępnym zakresem prac do wykonania został zawarty w Załączniku nr 1 do niniejszego zapytania.
2.2 Przedmiotem zamówienia są usługi doradcze, które obejmują:
1. Udział w Komisji przetargowej jako ekspert, sprawdzenie ofert Wykonawców, ich kwalifikacji i doświadczenia pod kontem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, wiedzą konserwatorską oraz wymogami Zamawiającego.
2. Aktualizacja wyceny zabytków w celach ubezpieczeniowych, z uwzględnieniem stanu zachowania obiektów na dzień oddania do konserwacji.
3. Ogólne doradztwo dotyczące postępowania z firmami konserwatorskimi.
4. Pomoc w sporządzeniu odpowiedzi na protesty w procedurze przetargowej, dotyczących spraw związanych z konserwacją zabytków.
5. Sprawdzenie i zatwierdzenie Programów prac konserwatorskich i harmonogramów wykonania prac konserwatorskich przedstawionych przez Wykonawców poszczególnych zadań.
6. Nadzorowanie i monitorowanie wszystkich etapów konserwacji zabytków.
7. Ścisła współpraca z dyrektorem muzeum w zakresie: egzekwowania realizacji Programu prac konserwatorskich i harmonogramu oraz kontroli Wykonawców.
8. Kontrola zgodności wykonywanych usług konserwatorskich z Programem prac konserwatorskich, także na terenie pracowni konserwatorskich Wykonawców poszczególnych zadań (w miarę potrzeby, nie mniej niż 2 razy w każdej pracowni).
9. Kontrola prawidłowości prowadzenia dokumentacji konserwatorskiej.
10. Praca w charakterze eksperta w Komisji odbiorowej, której zadaniem będą odbiory częściowe, odbiory techniczne i ostateczne prac konserwatorskich.
11. Weryfikacja i odbiór dokumentacji konserwatorskiej z przeprowadzonych prac konserwatorskich.
12. Doradztwo w zakresie obowiązujących zasad i prawa związanego z konserwacją zabytków będących muzealiami.
2.3. Obowiązki Wykonawcy:
• Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej zabytków przeznaczonych do konserwacji, które dostępne są w siedzibie Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce, od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 – 15.00.
• Wykonawca załączy do oferty kopię uprawnień do wykonywania określonej działalności, tj. posiadanego wykształcenia wyższego kierunkowego (studia na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższe studia w specjalności w zakresie konserwacji zabytków z uzyskanym tytułem magistra, studia wyższe na kierunku muzealnictwo lub historia sztuki z uzyskanym tytułem magistra); posiadać dodatkowe szczególne kwalifikacje, np. biegłego sądowego w zakresie dzieł sztuki lub uprawnienia rzeczoznawcy, uprawnienia do przeprowadzenia opinii konserwatorskich.
• Wykonawca powinien wykazać się minimum 5 - letnim doświadczeniem zawodowym. W tym okresie wykonywał m. in. Takie usługi jak: nadzór prac konserwatorskich, wykonywaniu ekspertyz konserwatorskich, opinii konserwatorskich, wycen usług konserwatorskich z uwzględnieniem stanu zachowania obiektów, przygotowywał programy prac konserwatorskich, elementów konserwatorskich i obiektów zabytkowych. Wykaże minimum 3 usługi, nie więcej niż 5 przykładów.
4. Termin realizacji usługi: 30.03.2012 r.
5. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Grójcu, ul. Piłsudskiego 59, 05-600 Grójec, pocztą, osobiście (punkt informacyjny, parter) lub drogą faksową pod nr 48/665 11 47.
6. Termin złożenia oferty: 17.05.2011, do godz. 14.00
7. Czas związania ofertą: 30 dni.
8. Kryteriami oceny ofert są:
Cena, waga 100 %
9. Osoba do kontaktu: Iwona Stefaniak – dyrektor Muzeum im. K. Pułaskiego w Warce, tel. 48/667 22 67
10. Wykaz załączników:
Załącznik nr 1 – Wykaz zabytków przeznaczonych do konserwacji
Załącznik nr 2 - Druk oferty
Załącznik nr 3 – Kwalifikacje i doświadczenie
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Adam Podemski, data: 29.04.2011 r., godz. 11.04 |
Ostatnia aktualizacja: |
Adam Podemski, data: 29.04.2011 r., godz. 11.04 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
29.04.2011 r., godz. 11.04 |
Adam Podemski |
Data |