Główna treść strony
Protokół Nr XIX
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego odbytej w dniu 29 czerwca 2012 r.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik o godzinie 11ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”. Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Mariana Górskiego. Ponadto powitał zaproszonych gości oraz pracowników Starostwa.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w Sesji uczestniczy 17 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi (zał. nr 1) do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Następnie Przewodniczący Rady zaproponował następujący porządek obrad.
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z dnia 30 marca 2012 oraz 21 maja 2012 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Ocena zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla Powiatu Grójeckiego.
7. Sprawozdanie z działalności Społecznej Straży Rybackiej w powiecie grójeckim za okres od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2011 r.
8. Zapoznanie się ze szczegółowymi sprawozdaniami Zarządu Powiatu:
8.1. o wykonaniu budżetu powiatu w 2011 r.
8.2. sprawozdaniem finansowym składającym się z bilansów jednostek budżetowych, rachunków zysków i strat oraz zestawieniem zmian w funduszu jednostek.
8.3. informacją o stanie mienia komunalnego,
8.4. opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu o którym mowa
w pkt. 8.2.
8.5. informacją o trybie i sposobie udzielania zamówień publicznych w 2011 r.
8.6. podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Powiatu z wykonania budżetu i sprawozdania finansowego za 2011 r.
8.7. przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Grójeckiego
z dnia 11 czerwca 2012 r. w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu.
8.8. opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu.
8.9. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu Grójeckiego absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2011 r.
9. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
9.1. zmieniający Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2012 r.,
9.2. uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Grójeckiego na lata 2012 – 2027
9.3. nadania statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej
w Nowym Mieście nad Pilicą,
9.4. zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za rok 2011 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście nad Pilicą,
9.5. wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Grójeckiego,
9.6. emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,
9.7. zmiany Uchwały Nr XII/78/2011 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 28 października 2011r.
9.8. rozpatrzenie skargi na Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Tomczycach.
10. Interpelacje i zapytania radnych.
11. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
12. Zamknięcie posiedzenia.
Wicestarosta Janusz Różycki złożył wniosek dot. zdjęcia z porządku obrad pkt. 9.8 – rozpatrzenie projektu Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie rozpatrzenia skargi na Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Tomczycach. Wicestarosta poinformował, że na dzisiejszym posiedzeniu Zarząd Powiatu podjął uchwałę
w sprawie rozwiązania stosunku pracy z Dyrektorem DPS Tomczyce.
Następnie przystąpiono do głosowania nad porządkiem obrad z uwzględnieniem wniosku Wicestarosty Janusza Różyckiego. Głosowało 17 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie 17 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że protokoły z Sesji Rady Powiatu z dnia 30 marca 2012 oraz 21 maja 2012 r. były wyłożone do wglądu w Biurze Rady, a jego odpisy przekazano Przewodniczącym Klubów.
Protokoły zostały przyjęte jednogłośnie 17 głosów „za”.
Ad. 5
Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu i informacje Starosty Grójeckiego. – przedstawił Wicestarosta Janusz Różycki /załącznik nr 2/
Radny Powiatu Waldemar Kopczyński zwrócił się z zapytaniem kto został wyznaczony jako przedstawiciel Powiatu Grójeckiego do Rady Nadzorczej PKS
Sp. z o.o. w Grójcu
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że do Rady Nadzorczej PKS
Sp. z o.o. w Grójcu została wyznaczona jego osoba.
Radny Powiatu Stanisław Sitarek zabierając głos zwrócił się z następującymi pytaniami:
- jaki był wynik audytu w PCKUiP w Nowej Wsi,
- jakie inwestycje będą przeprowadzane w PCM w Grójcu,
- jak wygląda stan sprzedaży działek po byłym gospodarstwie sadowniczym w Nowej Wsi,
- jak wygląda sprawa nowego budynku Policji w Grójcu,
Następnie poruszył sprawę zaakceptowania przez Zarząd Powiatu planu działalności Muzeum w Warce, który to powinien być zatwierdzany na początku tego roku.
Wicestarosta Janusz Różycki odpowiadając na zadane pytania wyjaśnił, że Zarząd Powiatu zapoznał się z wynikami audytu przeprowadzonego w PCKUiP
w Nowej Wsi. Nieprawidłowości dot. głównie nieprzestrzegania ustawy prawo zamówień publicznych. W związku z tą sytuacją Zarząd Powiatu skierował wniosek do Rzecznika Dyscypliny Finansów. Następnie Wicestarosta poinformował, że na Zgromadzeniu Wspólników PCM w Grójcu Prezes Marek Lejk przedstawił potrzeby inwestycyjne szpitala w związku z dostosowaniem do standardów placówki do
2016 r. Prezes określił potrzeby finansowe szpitala w tym zakresie na kwotę ok.
3 mln zł. oraz przedstawił propozycje uzyskania tych środków jedna z tych propozycji to kredyt hipoteczny co musiałoby być poprzedzone przekazaniem części majątku ruchomego. W tej chwili majątek jest własnością Powiatu Grójeckiego. Natomiast plan działalności Muzeum rzeczywiście powinien być akceptowany przez Zarząd Powiatu wcześniej. Sprawę zbycia nieruchomości gruntowych po byłym gospodarstwie sadowniczym w Nowej Wsi przedstawi p. Józef Zawiślak.
Starosta Marian Górski zabierając głos odniósł się do sytuacji Policji. Poinformował, że informacje posiada z początku kwietnia br. z których wynika, że otwarcie będzie opóźnione w związku z EURO 2012. Były rozpatrywane dwa terminy lipiec br. oraz miesiące jesienne.
Radny Powiatu Waldemar Kopczyński poinformował, że jesteśmy po wstępnych obiorach i do dnia 10 lipca br. wykonawca zobowiązał się do usunięcia ostatnich usterek. Ostateczny odbiór to 10,11 lipca br. i po tym terminie będzie się przeprowadzać.
Radny Powiatu Stanisław Sitarek zabierając głos odniósł się do prac Zarządu Powiatu zwracając uwagę, że dziś jest dzień zakończenia roku szkolnego i Sesja Rady Powiatu. Te wydarzenia nie powinny odbywać się tego samego dnia ponieważ jesteśmy rodzicami i chcielibyśmy w zakończeniu roku szkolnego swoich dzieci uczestniczyć.
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że dlatego dzisiejsza Sesja rozpoczęła się o godz. 11.00 ponieważ zakończenia roku szkolonego w większości odbywały się w godz. 8.00 – 9.00.
Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Janusz Karbowiak zwrócił się z zapytaniem od kiedy obowiązuje ustawa dostosowawcza obowiązująca szpitale.
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że pierwsza ustawa która mówi
o dostosowaniu do standardów jest z 2000 r. i później następowały zmiany i lata zostały przesuwane, obecnie termin jest wydłużony do 2016 r.
Z-ca Naczelnika Wydz. Fin. Józef Zawiślak zabierając głos poinformował, że została sprzedana działka w Nowej Wsi nr 13/1 o pow. 20,04 ha za kwotę 840 tys. zł. następnie wyjaśnił radnym miejsce położenia działki.
Ad. 6
Ocenę zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla Powiatu Grójeckiego. – przedstawiła p. PCPR w Grójcu – /załącznik nr 3/
Rada Powiatu przyjęła informację do wiadomości.
Ad. 7
Sprawozdanie z działalności Społecznej Straży Rybackiej w powiecie grójeckim za okres od 1 stycznia 2011 r. do 31 grudnia 2011 r. – z uwagi, że każdy radny otrzymał sprawozdanie stosownie wcześniej Przewodniczący Rady Powiatu nie odczytywał w/w sprawozdania.
Rada Powiatu przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad. 8
Zapoznanie się ze szczegółowymi sprawozdaniami Zarządu Powiatu:
Ad. 8.1.
Sprawozdanie o wykonaniu budżetu powiatu w 2011 r. w sposób szczegółowy przedstawiła p. Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu. Szczegółowe dane zawiera załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Powiatu poprosił o zgłaszanie pytań. Pytań do sprawozdania nie zgłoszono.
Ad. 8.2.
Ze sprawozdaniem finansowym składającym się z bilansów jednostek budżetowych, rachunków zysków i strat oraz zestawieniem zmian w funduszu jednostek.
- zapoznała zabranych p. Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu. Szczegółowe dane zawiera załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.
Radny Powiatu Maciej Dobrzyński poruszył sprawę bilansu szpitala w Nowym Mieście gdzie zobowiązania w jednym sprawozdaniu są ok. 5.200.000 zł a w drugim 7.448.000 zł. Radny zwrócił się z zapytaniem z czego wynika taka rozbieżność ok. 2.000.000 zł. Sprawozdanie, które było przedstawiane na posiedzeniu Komisji było właśnie na kwotę 7 448.000 zł a sprawozdanie na Sesję przedstawia kwotę 5.200.000 zł.
Przewodniczący Rady Powiatu przypomniał zebranym, że pkt. 9.8. dot. rozpatrzenia skargi na Dyrektora DPS Tomczyce został zdjęty z porządku obrad dzisiejszej Sesji Rady Powiatu.
Pani Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu poinformowała, że sprawozdanie na koniec roku jest wykonane dużo wcześniej jak weryfikacja bilansu i to sprawozdanie, które zostało państwu przekazane jest robione na podstawie wstępnych danych jakie otrzymujemy ze szpitala w Nowym Mieście. Natomiast bilans jest po weryfikacji i jest prawidłowy.
Radny Powiatu Maciej Dobrzyński poinformował, że termin w obydwu sprawozdaniach jest od 01.01.2011 do 31.12.2011 r.
Pani Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu poinformowała, że my otrzymujemy sprowadzanie wcześniej ponieważ do końca kwietnia musimy oddać sprawozdanie. Weryfikacja bilansu jest do końca czerwca więc jednostki mają czas aby te dane zweryfikować. Następnie poinformowała, że bilanse szpitali nie są w sprawozdaniu powiatu grójeckiego.
Radny Powiatu Maciej Dobrzyński zaproponował aby Rada Powiatu zapoznała się
z wnioskami Komisji Rewizyjnej dot. kontroli szpitala w Nowym Mieście. Ta sprawa ma duży związek z naszą gospodarką finansową.
Pani Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu poinformowała, że sprawozdanie
z wykonania planów finansowych instytucji kultury i publicznego zakładu opieki zdrowotnej są państwu przekazywane ale nie są one w bilansie powiatu. My w tej chwili omawiamy budżet powiatu. Dane dot. szpitala powinny być rozpatrywane
w oddzielnym bloku dyskusyjnym ponieważ budżet został omówiony a szpitale nie są w naszym budżecie ujęte.
Radny Powiatu Maciej Dobrzyński poinformował, że sytuacja szpitala w Nowym Mieście i te wszystkie nieprawidłowości, które wystąpiły przy realizacji tej inwestycji mają bardzo ścisły związek z wykonaniem budżetu i skutkują dużymi stratami finansowymi. Radny zwrócił się z prośbą o zajęcie się tą sprawą jeszcze przed udzieleniem absolutorium.
Następnie Radny zwrócił się z zapytaniem do Zarządu Powiatu – czy zarząd był informowany o przetargach, które odbywały się w szpitalu oraz kto ze Starostwa uczestniczył w pracach komisji przetargowych. Chodzi o przetarg gdzie było dofinansowanie z Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych oraz
o przetarg na kwotę 1.5 mln zł o którym dowiedzieliśmy się na ostatnim posiedzeniu Komisji Finansów.
Wicestarosta Janusz Różycki zabierając głos poinformował, że to była inwestycja szpitala i szpital przeprowadzał przetargi. Zarząd był informowany o przetargu dot. realizacji projektu unijnego był to przetarg przeprowadzany kilkakrotnie w 2010 r. Przetarg był organizowany przez inwestora czyli szpital. Zarząd Powiatu nic nie wie na temat przetargu za kwotę 1,5 mln zł. Szpital posiada własną komórkę do przeprowadzania zamówień publicznych i jest odpowiedzialny za przeprowadzane przetargi w swojej jednostce.
Radny Powiatu Maciej Dobrzyński zwrócił się z zapytaniem czy były delegowane osoby ze starostwa do pracy w komisji przetargowej w SP ZOZ w Nowym Mieście przy realizacji inwestycji unijnej. Sprawa dot. dwóch przetargów o jednym z nich dowiedzieliśmy się na ostatnim posiedzeniu Komisji Zdrowia. Następnie Radny poinformował, że z protokołów posiedzeń Zarządu Powiatu wynika, że p. Anna Matyjas była delegowana do prac w komisji przetargowej.
Starosta Janusz Różycki zabierając głos poinformował, że nic nie wie na temat drugiego przetargu. Szpital cały czas ogłasza przetargi na różnego rodzaju zakupy
a my nie jesteśmy o tym informowani. Zarząd Powiatu nie wyznaczył osoby z urzędu do pracy w komisji przetargowej w szpitalu.
Sekretarz Powiatu Anna Matyjas zabierając głos poinformowała, że nigdy nie uczestniczyła w pracach komisji przetargowej przy realizacji inwestycji w Nowym Mieście.
Ad. 8.3.
Informację o stanie mienia komunalnego – przedstawił p. Józef Zawiślak Z-ca Naczelnika Wydz. Finansowego. Szczegółowe dane zawiera załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Powiatu poprosił o zgłaszanie pytań. Pytań do sprawozdania nie zgłoszono.
Ad. 8.4.
Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu o którym mowa
w pkt. 8.2. – odczytał Wicestarosta Janusz Różycki. Opinia RIO stanowi załącznik
nr 7 do niniejszego protokołu.
Ad. 8.5
Informację o trybie i sposobie udzielania zamówień publicznych w 2011 r. – przedstawiła Sekretarz Powiatu Anna Matyjas. Szczegółowe dane zawiera załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Powiatu poprosił o zgłaszanie pytań. Pytań do sprawozdania nie zgłoszono.
Ad. 8.6
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Powiatu z wykonania budżetu i sprawozdania finansowego za 2011 r. – odczytał Przewodniczący Rady Powiatu Witold Wójcik. Projekt Uchwały stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
18 radnych w głosowaniu jawnym. Uchwała Nr XIX/108/2012 została przyjęta 8 głosów „za” przy 5 głosach „przeciw” i 5 głosach „wstrzymujących się”.
Ad. 8.7
Wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 11 czerwca 2012 r.
w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu. – przedstawił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Waldemar Kopczyński. Wniosek stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.
Ad. 8.8
Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym wniosku Komisji Rewizyjnej
w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu. – odczytał Wicestarosta Janusz Różycki. Opinia RIO stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.
Ad. 8.9
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu Grójeckiego absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2011 r. – odczytał Przewodniczący Rady Powiatu Witold Wójcik. Projekt Uchwały stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
19 radnych w głosowaniu jawnym przy ustawowym składzie Rady Powiatu Grójeckiego 21 Radnych. Wynik głosowania nad Uchwałą Nr XIX/109/2012 był następujący 9 głosów „za” przy 5 głosach „przeciw” i 5 głosach „wstrzymujących się”.
Przewodniczący Rady Powiatu stwierdził, że uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu nie przeszła.
W tym miejscu porządku obrad Przewodniczący Rady powiatu ogłosił 15 minutowa przerwę w obradach.
Po przerwie wznowił obrady.
Ad. 9
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 9.1
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego zmieniający Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2012 r., – przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska. /załącznik nr 13/
Radny Powiatu Stanisław Sitarek zabierając głos poruszył sprawę dwóch dróg znajdujących się na terenie Gminy Jasieniec i Pniewy czy ich remont jest zgodny
z planem remontów, który został opracowany przez Komisję Transportu. Jest przyjęty plan na komisji i te drogi powinny być remontowane.
Radny Powiatu Stanisław Woźniak jako Przewodniczący Komisji Transportu poinformował, że 12 czerwca br. odbyło się posiedzenie Komisji Transportu i ta sprawa była omawiana na tym posiedzeniu. Drogi są remontowane przy współfinansowaniu gmin i komisja poparła ten wniosek.
Przewodniczący Komisji Planowania Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
16 radnych. Uchwała Nr XIX/110/2012 została przyjęta 15 głosów „za” przy
1 głosie „przeciw”.
Ad. 9.2
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Grójeckiego na lata 2012 – 2027. – przedstawiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska. /załącznik nr 14/
Przewodniczący Komisji Planowania Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XIX/111/2012 została przyjęta 14 głosów „za” przy
1 głosie „przeciw”.
Ad. 9.3
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie nadania statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście nad Pilicą, - przedstawił Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ Stanisław Walczak poinformował, że w § 27 statutu należy dopisać „załącznik określający schemat organizacyjny zakładu” /załącznik nr 15/
Przedstawiciel Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Radny Powiatu Waldemar Kopczyński odniósł się do § 4 statutu, który określa obszar działania zakładu. Czy w poprzednim statucie był taki rejon działania i czy ten rejon działania będzie miał konsekwencje dla ratownictwa medycznego. Te gminy które są ujęte w tym statucie będzie obsługiwało ratownictwo medyczne z Nowego Miasta czy również z Grójca.
Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ Stanisław Walczak poinformował, że rejony działania zespołów ratowniczych zostały uwzględnione w zapisach statutu. Jeżeli jest zespół ratowniczy z siedzibą w Mogielnicy to obsługuje gminę Błędów jak również gminę Goszczyn. Drugi zespół ratowniczy, który stacjonuje w Nowym Mieście pozostałe wymienione w statucie gminy.
Radny Powiatu Stanisław Wożniak odniósł się do § 12 pkt. 5 statutu, który brzmi
„do kompetencji Dyrektora Zakładu należą wszystkie sprawy związane
z zarządzaniem Zakładem, a w szczególności zmiany organizacyjne w zakładzie nie naruszające jego struktury organizacyjnej”. Poprosił o wyjaśnienie tego zapisu.
Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ Stanisław Walczak poinformował, że do kompetencji dyrektora zakładu należą wszystkie sprawy związane z zarządzaniem zakładu. Nie używa się w statutach pojęć „w szczególności” i poprosił o jego wykreślenie.
Radny Powiatu Waldemar Kopczyński ponownie odniósł się do § 4 statutu
i wyraził swoje obawy co do rejonizacji dla SP ZOZ w Nowym Mieście. Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji, że karetka z Grójca odmówi przyjazdu np. do gminy Goszczyn bo to jest rejon Nowego Miasta. Czy nie ma jakiegoś innego rozwiązania tej sytuacji.
Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ Stanisław Walczak poinformował, że w nowym układzie ratownictwa medycznego jakie będzie funkcjonowało od 1 lipca br. która karetka i gdzie pojedzie decyduje dyspozytor w Radomiu.
Radny Powiatu Stanisław Sitarek zabierając głos zgłosił zastrzeżenia do §16
pkt. 8 który brzmi „ od uchwały Rady Społecznej Dyrektorowi przysługuje odwołanie do Zarządu Powiatu Grójeckiego”. Zdaniem radnego ten pkt. powinien brzmieć „ od Uchwały Rady Społecznej Dyrektorowi przysługuje odwołanie do Rady Powiatu Grójeckiego” ponieważ Rada Powiatu powołuje Radę Społeczną.
Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ Stanisław Walczak poinformował, że ten pkt. 8, § 16 był najdłużej dyskutowany przez Zarząd Powiatu. Został zaakceptowany ten zapis ponieważ mogą to być sprawy personalne, kadrowe które leżą w kompetencji Zarządu Powiatu dlatego ten zapis tak brzmi. Jeśli będą to sprawy, które wykraczają poza kompetencje Zarządu Powiatu to sprawa będzie skierowana do Rady Powiatu.
Radny Powiatu Stanisław Sitarek poinformował, że ten co powołuje Radę Społeczną ma na nią wpływ bezpośredni. Natomiast Zarząd Powiatu nie ma takiego wpływu. Radny poprosił o głos Radcy Prawnego w tej sprawie.
Radca Prawny Marian Seweryn poinformował, że zapis gdzie będzie ujęty Zarząd Powiatu lub Rada Powiatu jest zgodny z prawem. Rada Powiatu uchwalając statut decyduje jaki organ będzie organem odwoławczym od uchwały rady społecznej. Obydwa rozwiązania są zgodne z prawem.
Radny Powiatu Stanisław Sitarek zgłosił wniosek formalny dot. zmiany zapisu § 16 pkt. 8 który powinien brzmieć „Od uchwały Rady Społecznej Dyrektorowi przysługuje odwołanie do Rady Powiatu Grójeckiego”.
Przewodniczący Rady poddał wniosek pod głosowanie. Obecnych na sali obrad 16 radnych. Wniosek został przyjęty 11 głosów „za” przy 5 głosach „wstrzymujących się”.
W następnej kolejności Radny Powiatu Stanisław Sitarek poruszył sprawę zapisu
§ 25 pkt. 2 i 3 statutu które brzmią”
2. Wyboru biegłego rewidenta, przeprowadzającego roczne badanie sprawozdania finansowego dokonuje dyrektor zakładu.
3. Sposób i tryb weryfikacji rocznego sprawozdania finansowego
Zakładu określają odrębne przepisy.
Poruszył sprawę biegłego rewidenta, czy to ma być pracownik szpitala. Należy ten zapis uściślić. Natomiast zapis pkt. 3 należy podać te odrębne przepisy.
Po dyskusji i wymianie uwag Radny Powiatu Stanisław Sitarek zgłosił wniosek dot. brzmienia § 25 pkt. 2 – Radny zaproponował następujące brzmienie „Wyboru biegłego rewidenta z listy wojewody, przeprowadzającego roczne badanie sprawozdania finansowego dokonuje dyrektor zakładu”.
Przewodniczący Rady poddał wniosek pod głosowanie. Obecnych na sali obrad 16 radnych. Wniosek został przyjęty 11 głosów „za” przy 4 głosach „wstrzymujących się” i 1 głosie „przeciw”.
Radny Powiatu Maciej Dobrzyński odniósł się do § 24 statutu, który brzmi
„ Niedobór finansowy Zakład pokrywa we własnym zakresie”.
Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ Stanisław Walczak wyjaśnił, że taki zapis jest prawidłowy ponieważ narzuca go ustawa o działalności leczniczej.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały z uwzględnieniem wniosków pod głosowanie. Głosowało 16 radnych. Uchwała Nr XIX/112/2012 została przyjęta 15 głosów „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się”.
Ad. 9.4
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za rok 2011 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Nowym Mieście nad Pilicą, - przedstawił Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ Stanisław Walczak /załącznik nr 16/
Wiceprzewodnicząca Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Radny Powiatu Maciej Dobrzyński poruszył sprawę zobowiązań zakładu.
W bilansie na 31.12.2011 r. jest podana kwota 7.448.000 zł natomiast w sprawozdaniu jest podana kwota 5.241.000 zł. z czego wynika ta różnica.
Z-ca Dyrektora SP ZOZ Nowe Miasto Dorota Kwietniewska wyjaśniła, że rozliczenia między okresowe nie są pokazywane w sprawozdaniu i to będzie kwota ponad 2 mln zł.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
15 radnych. Uchwała Nr XIX/113/2012 została przyjęta 13 głosów „za” przy
1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się”.
Ad. 9.5
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Grójeckiego, - przedstawił Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ Stanisław Walczak /załącznik nr 17/
Przewodniczący Komisji Planowania Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że komisja pozytywnie większością głosów zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Wiceprzewodnicząca Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformowała, że komisja zaopiniowała w/w projekt uchwały w następujący sposób 2 głosy „za” przy 2 głosach „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się”.
Radny Powiatu Maciej Dobrzyński zwrócił się z następującymi pytaniami do dyrektora SP ZOZ w Nowym Mieście Tomasza Skury - czy o wszystkich działaniach związanych z inwestycją w szpitalu był informowany Zarząd Powiatu łącznie z tym ostatnim przetargiem, który opiewał na kwotę ponad 1,5 mln zł. Radny poinformował, że był na stronie internetowej szpitala i nie widział tego przetargu. Następnie zwracając się do dyrektora szpitala zapytał się czy kwota 2.900.000 zł. wystarczy by zrealizować zadanie unije w szpitalu.
W odpowiedzi Dyrektor SP ZOZ Nowe Miasto Tomasz Skura poinformował, że Zarząd Powiatu był informowany o działaniach jakie będą miały miejsce przy inwestycjach w szpitalu a przetarg na pewno jest na stronie internetowej również o przetargu w 2011 roku. Natomiast kwota jaka została podana jest szacunkowa ponieważ po przetargach może okazać się mniejsza.
Wicestarosta Janusz Różycki zwrócił się z zapytaniem do Dyrektora SP ZOZ, kiedy i w jaki sposób Zarząd Powiatu został zawiadomiony o przetargu na kwotę
1,5 mln zł. Jeśli był zawiadomiony to proszę o powiedzie na którym posiedzeniu Zarządu Powiatu.
W odpowiedz Dyrektor SP ZOZ poinformował, że Zarząd Powiatu był informowany ustnie a nie na piśmie.
Radny Powiatu Waldemar Kopczyński poruszył sprawę faktur jedna z nich na kwotę ok. 2 mln zł. Faktura na kwotę 2 mln zł. jest datowana na początek tego roku /maj, kwiecień/ - czy to jest ta faktura o której mówił wykonawca, że jest przekazana do PKO S.A. Wykonawca na ostatnim posiedzeniu Komisji informował nas, że pozostałe faktury były wystawione rok temu.
Wicestarosta Janusz Różycki zabierając głos poinformował, że z uwagi na wiele niejasności zostanie przeprowadzona w najbliższym czasie kontrola w SP ZOZ Nowe Miasto inwestycji unijnej przez p. Macieja Jastrzębskiego Audytora oraz p. Józefa Zawiślaka Z-cę Naczelnika Wydz. Fin.
Wicestarosta złożył wniosek aby do czasu przedstawienia wyników kontroli nie podejmować uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Grójeckiego.
Radny Powiatu Maciej Dobrzyński poruszył sprawę factoringu informując, że należy tą sytuacje rozwiązać i zastanowić się na ile będziemy stratni jeśli będziemy oddalać konkretne decyzje. Wykonawca przekazał faktury do PKO.
Przewodniczący Rady Powiatu Witold Wójcik poinformował, że nie będzie problemu aby zwołać sesję nadzwyczajną jak sprawa będzie wyjaśniona.
Radny Powiatu Adolf Maciak zabierając głos powiedział, że już kolejny raz spotykamy się w tej sprawie. Mam nadzieję, że Dyrekcja otrzyma ten kredyt aby dokończyć tą inwestycję. Wykonawca podkreślał, że należy się spieszyć ponieważ do 10.12.2012 r należy rozliczyć te środki unijne. Przeciąganie sprawy jest bezsensowne. Moim zdaniem uchwalę należy zaopiniować pozytywnie i nie blokować działań.
Przewodniczący Rady Powiatu Witold Wójcik poinformował, że projekt unijny w szpitalu można zakończyć w 2013 r.
Wicestarosta Janusz Różycki mamy oświadczenie Dyrektora SP ZOZ Nowe Miasto, że kwota 2.900.000 zł jest wystarczająca na rozliczenie projektu. Są załączone faktury wystawione 23 maja 2012 r. Faktury do szpitala wpłynęły
1 czerwca 2012 r, faktury mają termin płatności 14 sierpnia 2012 r. faktury opiewają w sumie na kwotę 3.850.000 zł.
Radny Powiatu Adolf Maciak poprosił dyrekcję szpitala o wyjaśnienie sprawy.
Z-ca Dyrektora SP ZOZ Nowe Miasto Dorota Kwietniewska poinformowała, że faktura, która opiewa na kwotę 2 mln 14 tys. zł. jest na całą wartość drugiego zadania i po części pierwszego umowy zmówienia publicznego z sierpnia 2011 r. Wniosek
o dofinansowanie został pozytywnie zaopiniowany przez PFRON i finansowanie tej faktury odbyłoby się na zasadnie 50% na 50%. Natomiast następna faktura jest za zadanie pierwsze. Środków unijnych do pobrania pozostało nam 1.152.000 zł. oraz jeszcze część finansowana z kredytu 1.200.000 zł. Kwota z RPO czyli te 1.152.000 zł nie będzie w pełni przeznaczona na roboty budowlane – 60 tys. zł. będzie przeznaczone na sprzęt, promocję.
Wicestarosta Janusz Różycki zwrócił się z zapytaniem czy ta faktura na 2 mln
14 tys. zł jest wystawiona na roboty wykonane czy niewykonane.
Pani D. Kwietniewska poinformowała, że faktura jest wykonana na roboty wykonane ale nie do końca.
Wicestarosta Janusz Różycki powiedział, że są dwie faktury wystawione w maju br. mają termin płatności w sierpniu br. i opiewają na kwotę 3.850.000 zł. Komisja Zdrowia usłyszała o fakturach, które podlegają factoringowi a na jaką są one kwotę. Czy Dyrekcja szpitala ma jakiś dokument z PFRON-u, że otrzyma te środki
Radny Powiatu Waldemar Kopczyński zabierając głos poinformował, że na wspólnym posiedzeniu Komisji Zdrowia i Finansów był zaproszony wykonawca, który informował o dwóch fakturach w wysokości każda ok. 1 mln zł, które rok temu nie zostały zapłacone przez szpital i one zostały przekazane do PKO S.A. jedyne pieniądze jakie w tym roku otrzymał wykonawca to kwota ok. 390 tys. zł.
Pani D. Kwietniewska poinformowała, że wykonawca operował kwotami netto a nie brutto.
Przewodniczący Rady Powiatu Witold Wójcik poddał wniosek Wicestarosty dot. aby do czasu przedstawienia wyników kontroli nie podejmować uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Grójeckiego.
Głosowało 15 radnych. Wniosek został przyjęty 13 głosów „za” przy 1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się”.
Ad. 9.6
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu, - przedstawił Z-ca Naczelnika Wydz. Fin. Józef Zawiślak /załącznik nr 18/
Przewodniczący Komisji Planowania Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
13 radnych. Uchwała Nr XIX/114/2012 została przyjęta 11 głosów „za” przy
2 głosach „przeciw”.
Ad. 9.7
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/78/2011 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 28 października 2011r. - przedstawił Z-ca Naczelnika Wydz. Fin. Józef Zawiślak /załącznik nr 19/
Przewodniczący Komisji Planowania Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że komisja zaopiniowała w/w projekt uchwały w następujący sposób 3 głosy „za” przy 3 głosach „przeciw”.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
12 radnych. Uchwała Nr XIX/115/2012 została przyjęta 8 głosów „za” przy
2 głosach „przeciw” i 2 głosach „wstrzymujących się”.
Ad. 9.8
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie rozpatrzenie skargi na Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Tomczycach. – pkt. zdjęty z porządku obrad.
Ad. 10
Interpelacje i zapytania radnych.
W tym punkcje porządku obrad nikt nie zabrał głosu.
Ad. 11
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Wicestarosta Janusz Różycki przypomniał, że dwa tygodnie temu zmarł p. Witold Wyżykowski człowiek oddany do ostatnich swoich dni sportowi przede wszystkim popularyzator tenisa stołowego.
Radni Powiatu minutą ciszy uczcili śmierć p. Witolda Wyżykowskiego.
Pani Danuta Dudek były Dyrektor PDS Tomczyce zabierając głos poinformowała, że szanuje podjęte decyzję ale jest mi przykro zostałam wczoraj powiadomiona
o sesji i pkt. dotyczący mojej osoby miał być rozpatrywany. Nie została mi pozostawiona możliwość wypowiedzenia się. Następnie p. Dudek poinformowała, że w Tomczycach działo się i dzieje się źle. Nie jestem już dyrektorem ale proszę Państwa o wzięcie pod uwagę mieszkańców i wysłuchanie ich dziś. Mieszkańcy są bezradni należy im się pomóc nie można ich zastraszać a tak się dzieje. Byłam dyrektorem niewygodnym ponieważ nie dałam się oszukać. Pracuje w tej jednostce od 1985 r. powiedziałam pewnej grupie pracowników „nie” ponieważ uważałam, że po to zostałam wybrana żebym prowadziła ten dom w należytym porządku. Zdaję sobie sprawę, że to się nie podobało. Większość pracowników domu dziś jest na zwolnieniach lekarskich, zadaje pytanie ludzie nie pracują ale uczestniczą na sesji czy to jest prawidłowe.
Obecni na sali mieszkańcy DPS Tomczyce poinformowali, że to co się dzieje
w placówce przekracza ludzkie pojęcie. Osoby zajmujące pewne stanowiska nie powinni na tych stanowiskach być. Osoby są niekompetentne, ordynarne, kłamią
i kombinują wykorzystując nasze kalectwo dla swoich prywatnych korzyści. Pani Dyrektor jest osobą, która o nas dba i jeśli o coś ją poprosimy to nie ma żadnego problemu aby tą sprawę załatwić.
Kolejny mieszkaniec placówki także poinformował, że sposób odnoszenia się przez niektórych pracowników do mieszkańców jest nieodpowiedni niemożna uzyskać żadnej pomocy np. w zorganizowaniu małego warsztatu do naprawy wózków ale od kiedy jest p. Dudek Dyrektorem taki warsztat jest już na ukończeniu. Takich przykładów można byłoby przytoczyć wiele. Jak p. Dudek została Dyrektorem zorganizowała od razu spotkanie z nami mieszkańcami. Poinformowała nas co chce zrobić i my obiecaliśmy, że pomożemy. Pani Dyrektor się nami interesuje, pyta co potrzeba a wcześniej nie było takich sytuacji aby poprzedni dyrektor się nami interesował. Spotkanie z byłym dyrektorem p. Kominkiem było wręcz niemożliwe. Mieszkańcy zwrócili się z prośbą o przemyślenie sprawy i pozostawienie p. Dudek na stanowisku dyrektora placówki.
Pani Małgorzata Kołodziejczyk DPS Tomczyce zabierając głos poinformowała, że skarga którą Państwo otrzymali była opracowana przez moją osobę. Były zawarte tam problemy, które dot. konfliktu między pracownikami a p. Dyrektor. Jest mi tylko przykro, że ludzi chorych p. Dyrektor naraża na to aby jej bronili to jest zupełny brak kompetencji. Nigdy sprawy pracownicze nie były poruszone razem z mieszkańcami owszem jeśli chodzi o skargi to nie jedną przyjęliśmy i można sprawdzić na miejscu te zarzuty które przez mieszkańców zostały przedstawione. Przez ostatnie dwa i pół roku przeszliśmy wiele kontroli, które były dociekliwe. Kontrola dla personelu wypadła pozytywnie. Sytuacja jaka panowała, przez ostatnie pół roku w placówce po odejściu p. Komina do którego mieliśmy pełne zaufanie była ciężka. W obecnej chwili
p. Dyrektor zarzuca nam brak kompetencji to jest jedyna osoba, która może się wypowiedzieć na temat naszych kompetencji zawodowych i umiejętności. Podważając nasze kompetencje podważa wszystkie kontrole, które wypadły pozytywnie. Atmosfera jaką stwarza p. Dyrektor jest nieprzyjemna i nie da się dobrze pracować i funkcjonować. Na zakończenie p. Kołodziejczyk podziękowała za decyzję dot. odwołania p. Dudek ze stanowiska Dyrektora. Taka decyzje pozwoli nam na normalne funkcjonowanie i dobrą pracę na której naprawdę się znamy i chcemy wykonywać.
Pan Mirosław Kominek były Dyrektor DPS Tomczyce zabierając głos poinformował, że decyzja o odwołaniu p. Dudek z funkcji dyrektora jest słuszna. Pani Dudek jest osobą konfliktową a taka decyzji przyczyni się do stabilizacji sytuacji
w placówce.
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że do Zarządu Powiatu wpłynęło wiele skarg na działalność p. Dyrektor, wpłynęły także listy chwalące pracę p. Dyrektor. Odbyło się wiele spotkać aby tą sprawę rozwiązać. Stwierdziliśmy, że nie jesteśmy
w stanie sprawdzić wszystkich zarzutów. Zwróciliśmy się do p. Dyrektor
o uzasadnienie kary jaką otrzymał jeden z pracowników ale odpowiedź p. Dyrektor nie była satysfakcjonująca. Nie chce twierdzić, że podzielamy wszystkie zarzuty wobec p. Dyrektor bo po prostu nie wiemy. Stwierdziliśmy, że p. Dyrektor utraciła możliwość sprawnego zarządzania zakładem. Uznaliśmy, że jednym prawidłowym posuniecie będzie zmiana zarządzającego zakładem. Wicestarosta podziękował
p. Dyrektor za dotychczasową pracę.
Radny Powiatu Stanisław Woźniak odnosząc się do wszystkich wypowiedzi poinformował, że widać konflikt ale nie uzyskałem od nikogo stwierdzenia kto jest najważniejszy w tym domu. Koszt utrzymania jednego mieszkańca to kwota 2.700 zł. to można się zastanowić kto ma tak wysokie emerytury w Polsce aby tam mógł mieszkać. Zdaje sobie sprawę, że gminy dopłacają jak mają na ten cel środki. Następca powinien zwrócić uwagę na koszty utrzymania mieszkańca.
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował, że do czasu wyboru nowego Dyrektora DPS Tomczyce Zarząd Powiatu ustanowił pełnomocnika ds. zarządzania DPS i został nim p. Stanisław Walczak Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ.
Starosta Marian Górski odnosząc się do sprawy absolutorium odniósł się do przestrzegania prawa. Jeśli są przedstawiane uchwały na sesji i są jakieś drobne niedociągnięcia np. dot. nazw od razu jest odpowiedni odzew. Natomiast uchwała dot. absolutorium powinna dotyczyć tylko jednego punku a mianowicie budżetu. Inne sprawy można przedstawić na innej sesji. Następnie Starosta odniósł się do remontów dróg na terenie gminy Błędów. Poinformował, że w 2011 r. na terenie gm. Błędów były wykonywane inwestycje jak modernizacja drogi powiatowej Wilków – Popowice. Nie możemy mówić, że na tej gminnie nic się nie dzieje. Następnie poinformował, że w najbliższym czasie należy się zastanowić nad wytypowaniem odcinków dróg do remontu na które będziemy się starali pozyskać środki zewnętrzne.
Radny Stanisław Woźniak poinformował, że na ostatnim posiedzeniu Komisji Transportu, komisja zgłosiła Dyrektorowi PZD odcinki dróg, które trzeba wyremontować. /Kozietuły-Goszczyn oraz Skurów – Wilczogóra/
Ad. 12
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu Witold Wójcik o godz. 1630 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Protokołowała: Przewodniczył:
Ineza Banach Witold Wójcik
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Rada Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 05.09.2012 r., godz. 08.47 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 12.09.2013 r., godz. 13.27 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
12.09.2013 r., godz. 13.27 |
Nieznany |
Edycja strony |
19.11.2012 r., godz. 13.33 |
Nieznany |
Edycja strony |
19.11.2012 r., godz. 13.33 |
Nieznany |
Edycja strony |
19.11.2012 r., godz. 13.32 |
Nieznany |
Edycja strony |
05.09.2012 r., godz. 08.47 |
Nieznany |
Edycja strony |
05.09.2012 r., godz. 08.47 |
Nieznany |
Dodanie strony |