Główna treść strony
Protokół Nr XIV
z Sesji Rady Powiatu Grójeckiego w dniu 29 grudnia 2011 r.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik o godzinie 10.00 otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego, Starostę Grójeckiego Mariana Górskiego, pracowników Starostwa oraz zaproszonych gości.
Ad. 2
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że obecnie w Sesji uczestniczy 20 radnych, co stanowi quorum i pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista stanowi zał. nr 1.
Ad. 3
Proponowany porządek obrad.
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z dnia 28 października 2011 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
6.1. uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu grójeckiego na lata 2012 – 2027.
6.2. uchwalenia Budżetu Powiatu Grójeckiego na rok 2012.
6.3. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Grójeckiego na 2011 – 2027.
6.4. zmieniająca Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2011 r.
6.5. uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Grójeckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012”.
6.6. ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na obszarze Powiatu Grójeckiego.
6.7. ogłoszenia roku 2012 Rokiem Wyszukiwania Talentów i Wspierania Edukacji Uzdolnionych Uczniów Publicznych Szkół Ponadgimnazjalnych kończących się maturą dla których organem prowadzącym jest Powiat Grójecki.
6.8. przyjęcia lokalnego Programu wspierania edukacji uzdolnionych uczniów publicznych szkół ponadgimnazjalnych.
6.9. zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2012 r.
7. Interpelacje i zapytania radnych.
8. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
9. Zamknięcie posiedzenia.
Przewodniczący Rady poddał porządek obrad pod głosowanie. Głosowało 20 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad.4
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że protokół Nr XIII/2011 z 28 października 2011 r. był wyłożony w Biurze Rady, a odpis przekazano Przewodniczącym Klubów Radnych. Uwag nie zgłoszono. Protokół został przyjęty jednogłośnie – 20 głosów „za”.
Ad. 5
Sprawozdanie z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej Sesji Rady Powiatu Grójeckiego przedstawił Starosta Grójecki Marian Górski – zał. nr 2.
Radny Arkadiusz Stępniewski przybył na Sesję. Obecnych 21 radnych.
Radny Stanisław Sitarek poprosił o informację nt wyróżnień przyznanych PCM, jak również przybliżenie sprawy pisma Lokalnej Organizacji Turystycznej „Warkocz Pilicy” oraz szczegółów spotkania z delegacją Krasnostawskiego Starostwa.
Starosta Marian Górski wyjaśnił, że przedstawiciele Starostwa Krasnostawskiego w osobach Pana Wicestarosty oraz Dyrektora szpitala chcieli zapoznać się z wynikami i celowością przekształcenia szpitala w Spółkę. Spotkanie przebiegało w dwufazowej formie. Pierwsza część odbyła się w Starostwie, w jej trakcie omówiono główne zagadnienia i przedstawiono dokumentację, druga w PCM Sp. z o.o., gdzie na miejscu goście zapoznali się z praktycznymi aspektami przekształcenia.
Pan Wicestarosta dodał, że na spotkaniu Pan Prezes Jagieła nieco koloryzował przedstawiając sprawę w samych superlatywach, natomiast wszyscy wiemy jak wiele trudności trzeba było pokonać zanim doszło do przekształcenia.
Pan Starosta wyjaśnił, że ponowiono propozycję przystąpienia Powiatu do LOT „Warkocz Pilicy”, która zabiega o włączenie do współpracy lokalnych samorządów i innych podmiotów zainteresowanych promocją regionu. Zarząd widzi celowość przystąpienia. Roczna składka to 6 tys. zł.. Członkami są Powiat Białobrzeski, Gmina Warka, Muzeum w Warce, Browar Warka i Grupa Żywiec SA, Farma „Sielanka” i OEW „La Estancia”.
Wicestarosta Janusz Różycki wyjaśnił, że głównym celem jest stworzenie i promowanie zasobów doliny rzeki Pilicy poprzez zrzeszanie miłośników regionu, promocji zasobów, co w dalszej perspektywie przyczyni się do rozwoju turystyki na tym obszarze. To dobra inicjatywa, warta poparcia, przeznaczone środki byłyby dobrze zagospodarowane.
Pan Starosta wyjaśnił, że na pytanie dot. PCM w Grójcu odpowie w wolnych wnioskach.
Radny Grzegorz Rejer spytał o kontrolę doraźną w PCM Sp. z o.o. i NZOZ w Grójcu.
Pan Starosta wyjaśnił, że w dniu dzisiejszym odbędzie się posiedzenie Zarządu Powiatu w tej sprawie. Szczegóły zostaną radnym przedstawione na następnej Sesji.
Radny Adolf Maciak poprosił o przybliżenie sprawy Muzeum im. K. Pułaskiego w Warce oraz konkursu na Dyr. DPS w Tomczycach.
Pan Wicestarosta poinformował, że jeśli chodzi o budynek pałacu realizowany jest kolejny etap modernizacji, nie ma większych opóźnień, lecz trzeba było przedłużyć okres ze względu na odkrywki. Była konieczność przeprojektowania pewnych rzeczy, tak więc ukończenie pałacu nastąpi w kwietniu 2012 r. Jednocześnie trwa rewitalizacja parku. Na początku grudnia podpisaliśmy umowę na budowę Centrum Edukacyjno-Muzealnego z parkingiem, koszt to 5,6 mln zł. Obiekt będzie przystosowany dla niepełnosprawnych, będą tam sale na wystawy czasowe, sala konferencyjno-koncertowa, edukacyjna, biblioteka, archiwum Polonii i regionalne, magazyny, kawiarenka, sklepik muzealny oraz zaplecze. Zakończenie realizacji całego projektu planowane jest na czerwiec 2013 r.
Pan Starosta wyjaśnił, że na stanowisko dyrektora DPS w Tomczycach zgłosiło się 3 kandydatów, wybrano p. Barbarę Dudek, wczoraj podpisano umowę na okres 1 roku.
Radna Małgorzata Woźniak spytał o skład Rady Muzeum im. K. Pułaskiego w Warce.
Pan Starosta wyjaśnił, że w skład kadencji na 2011 – 2015 wchodzą Maciej Dobrzyński, Figiel Marek, Marian Górski, Leszek Kałuża, Tadeusz Kulawik, Andrzej Olszewski, Marian Sołtysiak, Andrzej Zaręba.
Radny Adolf Maciak w odniesieniu do sytuacji w szpitalu spytał czy relacje Pana Prezesa PCM Sp. z o.o. w Grójcu z lekarzami się poprawiły.
Pan Starosta wyjaśnił, że Zarząd nadal napotyka pewne kłopoty w przepływie informacji, zdecydowanej poprawy nie ma. Komisja powołana do kontroli ma bardzo duże problemy
z otrzymywaniem dokumentów.
Ad. 6
Rozpatrzenie projektów uchwal i podjęcie uchwał.
Ad. 6.1
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Grójeckiego na lata 2012 – 2027 omówiła Skarbnik Jadwiga Ostrowska – zał. nr 3.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Jerzy Bińkiewicz poinformował, że na posiedzeniu w dniu 27 grudnia 2011 r. Komisja większością głosów pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały.
Starosta Marian Górski odczytał Uchwałę Składu Orzekającego RIO w Warszawie.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady odczytał projekt i poddał pod głosowanie. Głosowało 21 radnych. Uchwała nr XIV/84/2011 została przyjęta większością głosów – 17 głosów „za” przy 4 „przeciw”.
Ad. 6.2
Projekt Budżetu Powiatu Grójeckiego na 2012 r. z uzasadnieniem szczegółowo omówiła Skarbnik Powiatu Jadwiga Ostrowska – zał. nr 4.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Maciej Dobrzyński podkreślił, że w porównaniu do 2011 r. widać, że kolejny rok będzie finansowo trudny. Trzeba się do tego przygotować, a z cyfr trudno takie przygotowania zauważyć Jakie działania należy podjąć, aby wprowadzić oszczędności.
Skarbnik Powiatu wyjaśniła, że zapisy pokazują te oszczędności, dochody są wyższe niż wydatki, co daje 800 tys. zł oszczędności. Powstał zespół do opracowania spraw w oświacie, nastąpią racjonalizacje. Większość budżetów jednostek jest na poziomie tego roku, w Starostwie również. Sprzedaż w Nowej Wsi przewidywana jest na kwotę 2.900 tys. zł, mieszkań na 1.600 tys. zł. Jest spokojna o wykonanie.
Radny Maciej Dobrzyński zauważył, że martwić musi emisja kolejnych obligacji.
Skarbnik Powiatu zaznaczyła, że oczywiście martwi, ale nie od niej to zależy.
Starosta Marian Górski stwierdził, że nie jest wprowadzana żadna nowa inwestycja, będą jedynie kontynuowane obecne min. w Muzeum w Warce. Będą wykonywane drobne rzeczy, niemniej na każdym kroku będzie szukanie oszczędności. Większy nacisk będzie na szukanie środków w oświacie, nawet kosztem łączenia szkół. Przy udziale Komisji Oświaty oraz powołanego Zespołu nastąpi racjonalizacja wydatków. Powiat nie ma już składników majątku do sprzedaży, nie ma też pewności czy wpływy ze sprzedaży działek lub mieszkań będą. Z uwagi na rysujące się trudności nie wystąpiliśmy jak co roku do gmin o wskazanie propozycji do współfinansowania remontu dróg. Czekamy też na rozstrzygnięcie wniosków na tzw. „schetynówki”, niemniej modernizacja w Nowym Mieście i Grójcu będzie kontynuowana. Jeśli chodzi o DPS rewolucji nie będzie, jedynie w Tomczycach rozważamy zmiany, gdyż przynosi straty, ale czekamy na propozycje nowej pani dyrektor. Pilna sprawa to droga dojazdowa do DPS Lesznowola, to zaleca PSP i sanepid. Obecna jest w krawężniku, wysypana grysem i modernizację trzeba kontynuować. Kolejna sprawa to parking w Nowej Wsi, ale może wygospodarujemy środki ze sprzedaży w Nowej Wsi. Natomiast już widać, że emisja obligacji będzie konieczna i w kolejnych latach, wszystko tak naprawdę zależy czy uda się zakończyć wszystkie obecne inwestycje.
Radny Stanisław Woźniak zaznaczył, że sytuacja nie powstała w tym roku, już od 2008 r. widmo kryzysu towarzyszy kolejnym budżetom. Natomiast przedstawiony budżet jest pierwszym, który idzie w dobrym kierunku.
Radny Maciej Dobrzyński zauważył, że z zapisów nie widać zdecydowanych oszczędności, są małe kroki i należy to sukcesywnie zwiększać. Rozwiązania muszą być bardziej konkretne. Konieczne jest przygotowanie propozycji wprowadzenia szeroko pojętych oszczędności finansowych.
Radny Jan Traczyk zwrócił uwagę, że oświata nie jest finansowo rozpieszczana. Minęły lata, kiedy była w stanie utrzymać się ze swoich środków. Skoro chcemy żeby nauczanie było na dobrym poziomie sukcesywnie należy rozwijać bazę dydaktyczną.
Starosta Marian Górski podkreślił, że oświata będzie się rozwijała na poziomie tegorocznego budżetu i to będą właściwe oszczędności.
Radny Stanisław Sitarek zauważył, że na posiedzeniach komisji nie było możliwości wprowadzenia zmian, radni otrzymali konkretny zapis. Poza tym jest to nieco wirtualny budżet, minister Rostowski przewidywał trzy warianty. Będzie bardziej realny po przyjęciu budżetu państwa. Następnie radny ponownie poruszył sprawę zatrudnienia. Pan Starosta obiecał, że nastąpi odchudzenie biurokracji w Starostwie.
Pan Starosta wyjaśnił, że obecnie zatrudnienie wynosi 106 etatów, od nowego roku 4 osoby odejdą na emeryturę.
Radny Stanisław Sitarek stwierdził, że choć jeden postulat opozycji został wysłuchany.
Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczących Komisji Stałych Rady Powiatu
o przedstawienie opinii o projekcie Budżetu Powiatu Grójeckiego na rok 2012.
Przewodniczący Jerzy Bińkiewicz odczytał opinię Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu – zał. nr 5. Komisja większością głosów pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu – 4 głosy „za” przy 1 „wstrzymującym się”.
Przewodniczący Arkadiusz Stępniewski odczytał opinię Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania Bezrobociu – zał. nr 6. Komisja jednogłośnie zaopiniowała projekt budżetu – 6 głosów „za”.
Przewodniczący Mariusz Wojno odczytał opinię Komisji Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu – zał. nr 7. .Komisja większością głosów pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu – 4 głosy „za” przy 1 „wstrzymującym się”.
Przewodniczący Stanisław Woźniak odczytał opinię Komisji Transportu Zbiorowego i Dróg Publicznych – zał. nr 8. Komisja jednogłośnie zaopiniowała projekt – 6 głosów „za”.
Przewodniczący Radosław Kreczmański odczytał opinię Komisji Rolnictwa, Leśnictwa, Ochrony Środowiska i Geodezji – zał. nr 9. Komisja jednogłośnie zaopiniowała projekt budżetu – 7 głosów „za”.
Przewodnicząca Małgorzata Woźniak odczytała opinię Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu – zał. nr 10. Komisja jednogłośnie zaopiniowała projekt – 7 głosów „za”.
Starosta Marian Górski odczytał Uchwałę Składu Orzekającego RIO w Warszawie.
Wobec braku dalszych uwag Przewodniczący Rady odczytał projekt i poddał pod głosowanie. Głosowało 21 radnych. Uchwała nr XIV/85/2011 została przyjęta większością głosów – 15 głosów „za” przy 6 „wstrzymujących się”.
Przewodniczący Rady ogłosił 15 minutową przerwę. Po przerwie obecnych 17 radnych.
Ad. 6.3
Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Grójeckiego na lata 2011 – 2027 omówiła Skarbnik Jadwiga Ostrowska – zał. nr 11.
Przewodniczący Rady spytał czy są uwagi do projektu uchwały. Uwag nie zgłoszono.
Członek Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Waldemar Kopczyński poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady odczytał projekt i poddał pod głosowanie. Głosowało 17 radnych. Uchwała nr XIV/86/2011 została przyjęta większością głosów – 13 głosów „za” przy 4 „wstrzymujących się”.
Starosta Marian Górski w kilku słowach podziękował za uchwalenie budżetu. Zwrócił się pod adresem radnych, w tym w kierunku opozycji o pomoc w realizacji przyjętych założeń oraz wnoszenie konkretnych wniosków.
Radny Grzegorz Rejer i radny Jerzy Bińkiewicz powrócili na salę. Obecnych 19 radnych.
Ad. 6.4
Projekt uchwały zmieniającej Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2011 r. przedstawiła Skarbnik Jadwiga Ostrowska – zał. nr 12
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Stanisław Sitarek spytał czy zwiększenie wysokości odsetek w dziale 757 § 8110
o kwotę 306.847 zł to dodatkowy koszt cudownej reformy szpitala w Grójcu.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że są to odsetki od zaciągniętych kredytów i pożyczek, które obligatoryjnie należy uregulować do końca roku budżetowego.
Radny Stanisław Sitarek zimę mamy łaskawą, więc zużycie oleju opałowego powinno być mniejsze. Czym podyktowane jest zwiększenie w dziale 852 § 4210 o kwotę 16.340 zł dla DPS w Nowym Mieście, czy to złe wyliczenie czy może zmiana cen.
Pani Skarbnik wyjaśniła, że to teraz zima jest łaskawa, w poprzednim sezonie grzewczym tj. w pierwszych miesiącach tego roku była trudna. Ponadto nastąpiła zmiana cen.
Przewodniczący Rady zaznaczył, że dzięki tej jak to radny określił „cudownej reformie” powiat otrzymał 7 mln zł na oddłużenie szpitala, tak więc dyskusja nad kwotą 306 tys. zł
to pewnego rodzaju nadużycie.
Przewodniczący Komisji Planowania, Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu Jerzy Bińkiewicz poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady odczytał projekt i poddał pod głosowanie. Głosowało 19 radnych. Uchwała nr XIV/87/2011 została przyjęta większością głosów – 14 głosów „za” przy 1 „przeciw” i 4 „wstrzymujących się”.
Radni Grzegorz Rejer i radny Krzysztof Fiks opuścili salę obrad. Obecnych 17 radnych.
Ad. 6.5
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Grójeckiego
z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012” przedstawił Z – ca Naczelnika Wydz. EiZ Stanisław Walczak – zał. nr 13.
Członek Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu Mariusz Wojno poinformował, że Komisja w dniu 21 grudnia 2011 r. pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Wobec braku uwag Przewodniczący Rady odczytał projekt i poddał pod głosowanie. Głosowało 17 radnych. Uchwała nr XIV/88/2011 została przyjęta większością głosów – 16 głosów „za” przy 1 „wstrzymującym się”.
Ad. 6.6
Projekt uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na obszarze Powiatu Grójeckiego przedstawił Z – ca Naczelnika Wydz. EiZ Stanisław Walczak – zał. nr 14.
Radni Grzegorz Rejer i radny Krzysztof Fiks wrócili na salę obrad. Obecnych 19 radnych.
Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych i Przeciwdziałania Bezrobociu pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały. Następnie otworzył dyskusję.
Radny Stanisław Sitarek zauważył, że w marcu już taki projekt był i został wycofany, a mimo to apteki dyżurowały i wszystko dobrze funkcjonowało. Podejmowanie powyższej uchwały to dalsze preferowanie biurokracji i to tej głęboko stalinowskiej.
Radca Prawny Marian Seweryn wyjaśnił, że według art.94 prawa farmaceutycznego Rada Powiatu jest zobligowana do ustalenia w formie uchwały takiego rozkładu.
Radny Waldemar Kopczyński spytał jakie mogą być konsekwencje w przypadku zmiany godzin pracy określonych w załącznikach do uchwały.
Pan Stanisław Walczak stwierdził, że nie ma żadnych norm prawnych, które mogłyby stanowić podstawę do zastosowania jakichkolwiek sankcji.
Radny Stanisław Woźniak zauważył, że radni niewiele mogą wnieść, zakres funkcjonowania aptek nadzoruje samorząd aptekarski. Rada tak naprawdę powinna się jedynie z tym zapoznać, ale skoro jest przepis i konieczna jest uchwała należy ją przyjąć.
Pan Stanisław Walczak zaapelował o pozytywne głosowanie projektu uchwały.
Przewodniczący Rady odczytał projekt i poddał pod głosowanie. Głosowało 19 radnych. Uchwała nr XIV/89/2011 została przyjęta jednogłośnie – 19 głosów „za”.
Radni Janusz Karbowiak i Szymon Nowakowski opuścili salę obrad. Obecnych 17 radnych.
Ad. 6.7
Projekt uchwały w sprawie ogłoszenia roku 2012 Rokiem Wyszukiwania Talentów
i Wspierania Edukacji Uzdolnionych Uczniów Publicznych Szkół Ponadgimnazjalnych kończących się maturą, dla których organem prowadzącym jest Powiat Grójecki przedstawił Członek Zarządu Powiatu Jan Traczyk – zał. nr 15.
Przewodniczący Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu Mariusz Wojno poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Maciej Dobrzyński poparł projekt, jest to bardzo dobre posunięcie.
Przewodniczący Rady odczytał projekt i poddał pod głosowanie. Głosowało 17 radnych. Uchwała nr XIV/90/2011 została przyjęta jednogłośnie – 17 głosów „za”.
Ad. 6.8
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia lokalnego Programu wspierania edukacji uzdolnionych uczniów publicznych szkół ponadgimnazjalnych przedstawił Członek Zarządu Powiatu Jan Traczyk – zał. nr 16.
Przewodniczący Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu Mariusz Wojno poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Stanisław Sitarek stwierdził, że to bardzo dobra inicjatywa. Szkoda, że tak późno. Natomiast nie powinna być wliczana ocena ze sprawowania, dość subiektywna, gdyż najczęściej osoby wyjątkowo zdolne są nieco niepokorne.
Członek Zarządu Jan Traczyk wyjaśnił, że zasady wyraźnie mówią o ocenie, co najmniej dobrej, czyli nie tej najwyższej, wzorowej.
Wobec braku dalszych uwag Przewodniczący Rady odczytał projekt i poddał pod głosowanie. Głosowało 17 radnych. Uchwała nr XIV/91/2011 została przyjęta jednogłośnie – 17 głosów „za”.
Ad. 6.9
Projekt uchwały w sprawie przedstawił Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Waldemar Kopczyński – zał. nr 17.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radny Maciej Dobrzyński zgłosił zastrzeżenia do zapisu, który mówi, że propozycję kontroli wnosi Przewodniczący Rady bądź Rada. Uważa, że taką możliwość również powinien mieć każdy członek Komisji Rewizyjnej.
Radca Prawny wyjaśnił, że Regulamin Pracy Komisji Rewizyjnej nie daje takiej możliwości.
Radny Maciej Dobrzyński zaznaczył, że z powyższego wynika, że członek Komisji Rewizyjnej musi zgłosić propozycję na forum Rady i uzyskać jej akceptację lub do Przewodniczącego Rady, tylko kto wtedy decyduje o pozytywnej ocenie.
Radca Marian Seweryn podkreślił, że Regulamin ściśle określa wnioskodawców.
Przewodniczący Komisji Waldemar Kopczyński zauważył, że wykładnią opracowania planu pracy był w/w regulaminu. Na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej była możliwość dyskusji, ale nikt nie zgłosił uwag i plan w tym zapisie został pozytywnie zaopiniowany.
Radny Stanisław Sitarek zauważył, że opozycja nie będzie miała nic do powiedzenia, żadnych możliwości działań, większość rządząca może przegłosować wszystko.
Przewodniczący Komisji Waldemar Kopczyński odczytał § 9 Regulaminu Pracy Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Grójeckiego.
Radny Maciej Dobrzyński zaproponował odłożenie głosowania projektu uchwały do momentu uściślenia zapisów załącznika do projektu uchwały.
Radny Waldemar Kopczyński zwrócił uwagę, że załącznika nie można zmienić, ponieważ nie może być niezgodny z powyżej odczytanym regulaminem. Ponadto Rada jest zobowiązana przyjąć plan pracy Komisji na następny rok do końca bieżącego roku.
Przewodniczący Rady podkreślił, że powyższa procedura nie zamyka drogi członkom Komisji Rewizyjnej do zgłaszania swoich propozycji, po wcześniejszej akceptacji Komisji.
Wobec braku dalszych uwag Przewodniczący Rady odczytał projekt i poddał pod głosowanie. Głosowało 17 radnych. Uchwała nr XIV/92/2011 została przyjęta większością głosów – 14 głosów „za” przy 3 „wstrzymujących się”.
Ad. 7
Radny Grzegorz Rejer poruszył sprawę bardzo złego stanu technicznego i pilnej potrzeby modernizacji amfiteatru przy ul. P. Skargi w Grójcu. W miarę upływu czasu problem narasta, następuje dalsza degradacja, obiekt stwarza realne niebezpieczeństwo. Dlatego mimo trudnego budżetu trzeba podjąć w tej sprawie jakąś decyzję. Dobrym rozwiązaniem byłoby powołanie Zespołu w skład, którego weszliby radni z Grójca w celu opracowania określonych założeń. Na koordynatora tych działań radny zaproponował Wicestarostę Janusza Różyckiego.
Wicestarosta Janusz Różycki w kilku słowach poinformował, jakie działania zostały podjęte w trakcie ubiegłej kadencji. Dodał, że realizacja tego zadania miałaby większe szanse z chwilą dofinansowania ze strony Gminy Grójec oraz w momencie pozyskania znaczących środków z zewnątrz.
Radny Jerzy Bińkiewicz zauważył, że może dobrym krokiem byłoby zwrócenie się do banków o poparcie finansowe tej inicjatywy.
Radny Grzegorz Rejer podkreślił, że w pierwszej kolejności należy powołać grupę osób, rozpocząć działania, opracować wstępne założenia a potem powalczyć o dodatkowe środki.
Pan Starosta podkreślił, że założenia przedstawione przez radnego są słuszne, Zarząd Powiatu widzi ich zasadność, natomiast powiat nie ma dostatecznych możliwości finansowych. Nic nie stoi na przeszkodzie dla powołania Zespołu, ale przy omawianiu budżetu wyraźnie zostało zaznaczone, że w przyszłym roku powiat nie ma środków na rozpoczęcie nowej inwestycji. Poza tym Gmina Grójec powinna mocno wejść w ten temat a nie tylko przenosić obowiązek na powiat.
Ad. 8
Radny Stanisław Sitarek spytał o sprawy finansowe Fundacji im. St. Konarskiego, która zalega firmom z płatnościami twierdząc, że jak otrzyma środki to zapłaci. Następnie radny poruszył sprawę porządkowania poboczy na drogach powiatowych. Rozrośnięte drzewa i krzewy sprawiają, że przejezdność dróg na wielu odcinkach wynosi nie 5,5 a 4 m. Proponuje zorganizowanie spotkania z wójtami w kontekście zezwolenia miejscowej ludności na wycinkę w zamian za pozyskane drewno, zapewne zgłosi się wielu chętnych. Nie może powtórzyć się sytuacja gdy p. Słomka wezwał policję na osoby, które bez złych intencji dokonały wycinki na drodze Huta Błędowska – Błędów. Następnie radny poruszył sprawę złego stanu drogi Kozietuły – Goszczyn, która na odcinku ok. 200 mb wygląda dużo gorzej niż drogi w Czeczenii, w porównaniu do drogi Rosocha – Nowe Miasto, która jest remontowana właściwie dla jednego inwestora a która i tak zostanie rozjeżdżona przez ciężki sprzęt z tej żwirowni.
W odpowiedzi Starosta Marian Górski wyjaśnił, że informację nt Fundacji radny otrzyma na piśmie. Jeśli chodzi o porządkowanie poboczy tj. wycinkę drzew i krzewów od pewnego czasu PZD w Grójcu wykonywał interwencyjnie tego typu prace. Niemniej wyrywkowe prowadzenie takich działań mija się z celem, konieczne są kompleksowe działania. Obecnie pogoda pozwala i brygada PZD wykonuje dodatkowe prace polegające na wysypywaniu poboczy. W kontekście organizacji spotkania Pan Starosta poinformował, że dwa miesiące temu uczestniczył w takim spotkaniu, gdzie obecny był przedstawiciel urzędu gminy i w trakcie rozmów rolnicy wyrazili chęć współpracy, ale do dnia dzisiejszego nie podjęto żadnej inicjatywy, nie zaproponowano konkretnych działań.
Jeśli chodzi o Gminę Błędów należy zauważyć, że żadne fundusze, o jakie były starania nie przechodziły na nasz teren, ani ze „schetynówki” ani z innych źródeł. Natomiast w przypadku inwestycji nowomiejskich trzeba stwierdzić, że to jeden z największych udziałów samorządu gminnego niż pozostałych gmin, które weszły do programu. Radny mówi o 200 mb złej nawierzchni, ale są drogi np. Stara Warka – Klonowa Wola, gdzie zła nawierzchnia jest na prawie całej długości. Droga Kozietuły – Goszczyn leży na terenie Gmin Goszczyn i Mogielnica, przy czym wspomniany odcinek na terenie Mogielnicy. Burmistrz w tym roku nie chciał dołożyć, żeby wspólnie nie robić nowego asfaltu, tylko zrobić krótki odcinek, ale z pełnym odtworzeniem. Nasz koszt wynosił 200 tys. zł, ale po tego typu remoncie przez dłuższy czas ta część drogi nie wymagałaby żadnych napraw. Obecnie dla utrzymania przejezdności ten odcinek na bieżąco jest uzupełniany grysem. Jeśli samorządy gminne włączą się finansowo będzie można rozważyć ewentualny remont. W dalszej części wystąpienia p. Starosta przedstawił informację dot. wysokości zatrudnienia w Starostwie i założeń na przyszłość, które wpłyną na obniżenie stanu. Przedstawił również podstawowe przyczyny nieobecność pracowników, które rzutują na okresowy niedobór kadrowy poszczególnych wydziałów. W odpowiedzi na pytanie dot. wyróżnień uzyskanych przez PCM w Grójcu poinformował, że szpital uzyskał certyfikat ISO, nominację w Ogólnopolskim Konkursie „Perły Medycyny” oraz „Mazowiecka Firma Roku 2011” a także po pozytywnej ocenie w Programie „Rzetelni w Biznesie” Regionalny Certyfikat „Rzetelni w Ochronie Zdrowia”.
Radny Adolf Maciak zwrócił się pod adresem p. Starosty o wyjaśnienie sytuacji dot. sprawy zatrudnienia Pana Stanisława Karczewskiego w SPZOZ w Nowym Mieście.
Pan Starosta wyjaśnił, że powyższa kwestia jest poruszana od półtora miesiąca, Starosta nie może nakazać zatrudnienie p. Karczewskiego. Za jednostkę odpowiada dyrektor, Zarząd nie może wchodzić w jego kompetencje. Jest akceptacja podpisana umowa na dyżury ze strony szpitala, czekamy na opinię prawną ministerstwa czy można wykonywać obowiązki lekarza w ramach wolontariatu w szpitalu w którym przebywa się na urlopie bezpłatnym oraz z Kancelarii Senatu czy nie istnieją przeszkody prawne do wypełniania przez p. Senatora powyższych czynności.
Radny Krzysztof Fiks dodał, że p. Senator uczestniczył w posiedzeniu Zarządu, ale do końca sam nie mógł sprecyzować, gdyż było to jeszcze przed wyborami Prezydium Senatu, gdzie otrzymał rekomendację kierownictwa PiS. Obecnie objął funkcję Wicemarszałka i konieczna jest opinia z zakresu prawa parlamentarnego czy można to łączyć. Inna kwestia dot. ubezpieczenia na przeprowadzanie operacji w wolontariacie.
Radna Stefania Fetraś poinformowała, że w dniu jutrzejszym odbędzie się posiedzenie Rady Społecznej SPZOZ w Nowym Mieście/Pilicą.
Radny Adolf Maciak poprosił o poruszenie sprawy na forum Rady Społecznej.
Radny Stanisław Sitarek jako członek Rady zapewnił, że sprawa będzie monitorowana. Nie jesteśmy jak Rada Nadzorcza PCM Sp. z o.o., która nie radzi sobie z Panem Prezesem i nie ma żadnej kontroli nad podejmowanymi działaniami.
Pan Przewodniczący odczytał życzenia i podziękowanie za współpracę od jednostki wojskowej. Następnie stwierdził, że porządek dzisiejszej Sesji został wyczerpany. Podziękował wszystkim za udział i o godzinie 14.20 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Starosta Marian Górski złożył wszystkim życzenia noworoczne.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Rada Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 29.02.2012 r., godz. 09.38 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 12.09.2013 r., godz. 13.22 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
12.09.2013 r., godz. 13.22 |
Nieznany |
Edycja strony |
31.10.2012 r., godz. 15.36 |
Nieznany |
Edycja strony |
29.02.2012 r., godz. 09.38 |
Nieznany |
Edycja strony |
29.02.2012 r., godz. 09.38 |
Nieznany |
Dodanie strony |