Główna treść strony
Informacja z pracy Zarządu Powiatu w okresie od ostatniej Sesji Rady Powiatu tj. od 29 grudnia 2011 r. do 23 lutego 2012 r.
Od ostatniego sprawozdania Starosty Grójeckiego odbyły się 6 posiedzeń Zarządu Powiatu.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i podjął uchwały w następujących sprawach:
1. wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej na 2011 r.
2. udzielenia pełnomocnictwa Dyrektorowi Powiatowego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Praktycznego w Grójcu z siedziba w Nowej Wsi,
3. przekazania prawa do dysponowania nieruchomością dla celów budowlanych Gminie Warka,
4. zmiany uchwały Nr 56/2011 Zarządu Powiatu Grójeckiego w sprawie powołania Rady Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce,
5. ustalenia stawki czynszowej oraz innych opłat,
6. ustalenia stawki czynszowej za wynajem garaży będących własnością Powiatu Grójeckiego oraz gruntu pod garażami.
7. udzielenia pełnomocnictwa Dyrektorowi Liceum Ogólnokształcącego w Grójcu /”Uczenie się przez całe życie” runda selekcyjna 2012/,
8. czasowego powierzenia obowiązków Dyrektora Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce, /Janusz Kreczmański/.
Zarząd Powiatu rozpatrzył i zaakceptował projekty uchwał Rady Powiatu
w następujących sprawach:
1. uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Grójeckiego na lata 2012 – 2027.
2. zmieniający Uchwałę Budżetową Powiatu Grójeckiego na 2012 r.,
3. wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia z Gminą Grójec w sprawie przejęcia uprawnień do założenia i prowadzenia gimnazjum.
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego skierowany na Sesję z inicjatywy Przewodniczącego Rady Powiatu:
1. wyrażenia zgody na zmianę warunków pracy Radnej Powiatu Grójeckiego,
Poza podejmowaniem uchwał Zarząd Powiatu zajmował się innymi ważnymi dla funkcjonowania powiatu sprawami w tym między innymi:
1. zapoznał się z informacją Dyrektora Wojewódzkiego Związku Melioracji
i Urządzeń Wodnych w Warszawie o bieżącej działalności Zarządu,
2. zaakceptował umowę partnerską współfinansowaną z Europejskiego Funduszu Społecznego – tytuł projektu „Zawód – Staż – Przedsiębiorca” wzmocnienie zdolności do zatrudnienia uczniów szkół ZDZ
w subregionie radomskim,
3. zapoznał się z projektem ogłoszenia o konkursie na stanowisko Prezesa Zarządu Powiatowego Centrum Medycznego Sp. z o.o. w Grójcu.
4. zapoznał się z zaleceniami pokontrolnymi dot. PCM w Grójcu oraz NZOZ
w Grójcu.
5. zapoznał się ze sprawozdaniem z działalności ŚDS w Łychowskiej Woli,
6. zapoznał się z protokołami z rokowań na zbycie nieruchomości gruntowych
w Nowej Wsi gm. Warka,
7. zapoznał się ze sprawozdaniem Stowarzyszenia WARKA z realizacji Programu „Działaj Lokalnie 2011”.
8. zapoznał się z ofertą Stowarzyszenia WARKA na współrealizację z Powiatem Grójeckim Projektu Działaj Lokalnie 2012 – Lokalny Konkurs Grantowy na wspieranie inicjatyw aktywizujących mieszkańców na rzecz dobra wspólnego,
9. przyjął do wiadomości pismo Kierownika Wojewódzkiego Ośrodka Koordynującego Populacyjne Programy Wczesnego Wykrywania Raka Piersi oraz Wykrywania Raka Szyjki Macicy z prośbą o interwencję Starosty
w sprawie realizacji programów profilaktycznych na terenie Powiatu Grójeckiego,
10. zapoznał się z pismem Prezesa Sądu Rejonowego w Grójcu w sprawie pomocy przy realizacji projektu pt. „Temida i Atena – Sąd i Sztuka” polegającego na ekspozycji malarstwa w budynku Sądu Rejonowego
w Grójcu.
11. zapoznał się z wnioskami Komisji Integracji Europejskiej i Promocji Powiatu
z dnia 6 lutego 2012 r.
• Starosta Grójecki w/w wymienionym okresie:
wziął udział w corocznym opłatku samorządowym zorganizowanym przez Kardynała Kazimierza Nycza Metropolitę Warszawskiego w Pałacu Arcybiskupim w Warszawie,
uczestniczył w corocznej odprawie Komendanta Powiatowego Policji w której uczestniczył Z-ca Komendanta Wojewódzkiego Policji R. Korczak,
podczas spotkania z Wójtem Jasieńca M. Pietrzakiem uzgodniono wspólne działania w/s przekazania ośrodka zdrowia w Gośniewicach oraz najpilniejsze potrzeby w zakresie drogownictwa,
spotkał się z nowym zarządem Centrum Logistycznego w Grójcu podczas którego został zapoznany z planami zagospodarowania części terenu obok drogi DK-50 /Słomczyn/,
wspólnie z Wicestarostą, Dyrektorem Szpitala w Grójcu spotkał się
z p. A. Wojciechowską – menadżerem ds. Obsługi Medycznej EURO 2012 Polska Sp. z o.o. Szpital Grójec ma objąć opieką medyczną Farmę Sielanka na czas pobytu drużyny z Chorwacji,
podczas spotkania z Wójtem Goszczyna omówiono możliwości współpracy
w zakresie drogownictwa oraz wspólnych działań na obiekcie w którym funkcjonuje filia Zespołu Szkół Specjalnych w Grójcu w Bądkowie,
spotkał się z Burmistrzem Nowego Miasta w celu zapoznania się z potrzebami inwestycyjnymi w 2012 r. na drogach powiatowych,
odbył pierwsze spotkanie z Burmistrzem Warki, właścicielami Sielanki
w sprawie działań przed EURO 2012.
uczestniczył w Sesji Nadzwyczajnej w Nowym Mieście po, której wspólnie
z Wicewojewodą p. Piątkiem wizytował Ośrodek Szkolno- Wychowawczy
w Nowym Mieście oraz wspólnie z Burmistrzem Nowego Miasta wizytował szpital w Nowym Mieście,
wspólnie z Wójtem Belska Dużego spotkał się z Wicewojewodą D. Piątkiem podczas, którego omawiano potrzeby finansowe samorządów gminnych
i powiatowych w zakresie drogownictwa i inwestycji drogowych, wniosków
o dofinansowanie oraz sprawy geodezyjne,
w Warszawie uczestniczył wspólnie z Dyrektorem PUP w konferencji z okazji Dnia Pracownika Służb Zatrudnienia w której wzięli udział Marszałek Województwa Mazowieckiego, Dyrektor Woj. Wydziału Prawnego oraz Wiceminister p. Czesławą Ostrowską,
wspólnie z przedstawicielami samorządów pow. Białobrzeg, Kozienic oraz sąsiednich gmin Stromiec, Grabów n. Pilicą wziął udział w trójstronnym spotkaniu w Warce, którego celem były wspólne inwestycje drogowe
w rejonie Farmy Sielanka pod kątem EURO 2012,
notarialnie przekazał Ośrodek Zdrowia w Gośniewicach dla samorządu
gm. Jasieniec,
w Urzędzie Marszałkowskim spotkał się z firmami i samorządowcami, którzy są organizatorami meczów EURO 2012 pod kątem promocji i zabezpieczenia informatycznego tej imprezy,
spotkał się z Dyrektorem DPS Lesznowola oraz DPS Tomczyce pod kątem potrzeb remontowych, inwestycyjnych i finansowych na 2012 r. ,
wspólnie z Wójtem Chynowa omawiał najpilniejsze potrzeby w zakresie drogownictwa,
odbył spotkanie z przedstawicielami klubów i stowarzyszeń pod kątem zasad przydziału środków na imprezy w 2012 r.,
uczestniczył w posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa i zapoznał się
z informacja Komendanta Powiatowego Policji, Sanepidu i Powiatowego Inspektora Budownictwa,
w siedzibie Sejmu uczestniczył w Konwencie Starostów gdzie spotkał się
z Ministrem Pracy i Polityki Społecznej, Wiceprezesem Woj. Funduszu OŚiGW, wyznaczono: stanowisko w sprawie nowego ubezpieczenia odpowiedzialności szpitali z tytułu zdarzeń medycznych oraz stanowisko
w sprawie reorganizacji sieci sądów rejonowych,
wspólnie z Burmistrzem Grójca wypracowano stanowisko w sprawie zaległości finansowych w realizacji wspólnej inwestycji drogowej w roku ubiegłym oraz wykonaniu dodatkowych prac oraz omówiono sprawy związane z aktualnymi potrzebami inwestycyjnymi na drogach w 2012 r. ,
odbył narady z dyr. szkół oraz placówek oświatowych pod kątem bieżących spraw w placówkach,
uczestniczył w pierwszym posiedzeniu Rady Muzeum oraz w posiedzeniach Społ. Komitetu budowy pomnika St. Czarnieckiego w Warce,
w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim wspólnie z przedstawicielami PZD
w Grójcu wziął udział w posiedzeniu dot. dofinansowania w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II”,
• Wicestarosta w/w wymienionym okresie:
uczestniczył w spotkaniach ze Starostami Białobrzeg, Przysuchy, Piaseczna oraz Wiceprezydentem Radomia w sprawie funkcjonowania ratownictwa medycznego,
kilkakrotnych naradach w sprawie rewitalizacji zespołu pałacowo- parkowego
w Warce,
uczestniczył w otwarciu Izby Przyjęć i apteki w PCM w Grójec oraz
w posiedzeniu Rady Nadzorczej w PCM w Grójcu,
uczestniczył w spotkaniu z przedstawicielami samorządu Gminy Grójec
w sprawie utworzenia gimnazjum w Grójcu.
12. zgodnie ze swoimi kompetencjami Zarząd Powiatu rozpatrywał pisma i wnioski
w sprawach udzielenia pomocy finansowej z okazji różnego rodzaju świąt
i uroczystości /organizacji imprez/ - oraz podejmował decyzję o ewentualnym dofinansowaniu w granicach swoich kompetencji. – szczegółowe dane zawierają protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu do wglądu dla zainteresowanych w Biurze Rady.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 27.02.2012 r., godz. 15.14 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 04.07.2012 r., godz. 10.45 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
04.07.2012 r., godz. 10.45 |
Nieznany |
Edycja strony |
27.02.2012 r., godz. 15.14 |
Nieznany |
Dodanie strony |