Główna treść strony
Protokół Nr IX
z sesji Rady Powiatu Grójeckiego odbytej w dniu 17 czerwca 2011 r. Sesja odbyła się w Sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Grójcu.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik o godzinie 10ºº otworzył Sesję wypowiadając formułę „Otwieram Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”. Następnie powitał Panie i Panów Radnych Powiatu Grójeckiego oraz Starostę Grójeckiego Pana Mariana Górskiego. Ponadto powitał zaproszonych gości oraz pracowników Starostwa.
Ad. 2
Przewodniczący Rady poinformował, że obecnie w Sesji uczestniczy 20 radnych, co pozwala na podejmowanie prawomocnych decyzji. Lista obecności stanowi (zał. nr 1) do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Następnie Przewodniczący Rady odczytał wniosek o rozszerzenie porządku obrad pkt. 8.4 dot. wystosowania apelu do Rządu RP.
(zał. nr 2) oraz zaproponował następujący porządek obrad.
1. Otwarcie sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z dnia 4 maja 2011 r.
5. Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu od ostatniej sesji Rady Powiatu Grójeckiego i informacje Starosty Grójeckiego.
6. Informacja o realizacji projektu „Uczymy się razem i integrujemy – lepsza przyszłość dla młodzieży Powiatu Grójeckiego” współfinansowanego z środków Unii Europejskiej.
7. Zapoznanie się ze szczegółowymi sprawozdaniami Zarządu Powiatu:
7.1. o wykonaniu budżetu powiatu w 2010 r.
7.2. sprawozdaniem finansowym składającym się z bilansów jednostek budżetowych, rachunków zysków i strat oraz zestawieniem zmian w funduszu jednostek.
7.3. informacją o stanie mienia komunalnego,
7.4. opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o tym sprawozdaniu,
7.5. informacją o trybie i sposobie udzielania zamówień publicznych w 2010 r.
7.6. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Powiatu z wykonania budżetu i sprawozdania finansowego za 2010 r.
7.7. przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Grójeckiego
z dnia 2 czerwca 2011 r. w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu oraz opinii RIO o tym wniosku.
7.8. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu Grójeckiego absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2010 r.
8. Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
8.1. zmieniający Uchwałę Budżetową na 2011 r.
8.2. upoważnienia Zarządu Powiatu do zbycia nieruchomości.
8.3. uchwalenia zmiany planu finansowego podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2011 r.
8.4. wystosowania apelu do Rządu RP.
9. Interpelacje i zapytania radnych.
10. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
11. Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do głosowania nad przedstawionym porządkiem obrad. Głosowało 20 radnych. Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie 20 głosów „za”.
Ad. 4
Przewodniczący Rady wyjaśnił, że protokół z Sesji Rady Powiatu z dnia 4 maja br. był wyłożony do wglądu w Biurze Rady, a jego odpis przekazano Przewodniczącym Klubów. Przewodniczący poddał protokół pod głosowanie.
Protokół został przyjęty jednogłośnie 20 głosów „za”.
Ad. 5
Sprawozdanie Starosty Grójeckiego z pracy Zarządu Powiatu i informacje Starosty Grójeckiego./zał. nr 3/
Radny Maciej Dobrzyński poruszył sprawę przyznanych środków finansowych
z Planu „B”.
W odpowiedzi p. Stanisław Walczak Z-ca Naczelnika Wydz. EiZ poinformował, że kwota dotacji przydzielona przez Ministerstwo Zdrowia to 7.202.801,45 zł. chociaż Powiat ubiegał się o kwotę 10.000.000 zł. Po otrzymanej informacji udałem się wraz z Wicestarosta do Ministerstwa w celu uzyskania informacji dlaczego dotacja jest zmniejszona. Powodem zmniejszenia dotacji było nie zaliczenie niektórych kosztów
a między innymi zobowiązań wobec pracowników wynikających ze świadczenia
z funduszu socjalnego w kwocie 1.400.000 zł oraz 4% pomniejszenia dotacji
w stosunku do przejętego kredytu. Dotacja będzie przeznaczona na spłatę kredytu
w wysokości 6 mln zł a pozostała cześć na remont apteki szpitalnej oraz na remont izby przyjęć łącznie z dojazdem dla karetek.
Następnie Radny Maciej Dobrzyński zwrócił się z zapytaniem jak wygląda sytuacja finansowa PKS w Grójcu.
W odpowiedzi p. Janusz Różycki Wicestarosta poinformował, że wynik finansowy PKS po raz pierwszy jest ujemy i wynosi ponad 1 mln zł. W porównaniu z innymi przedsiębiorstwami tego typu dość długo udawało się wypracowywać zysk. Zysk można było wypracować z przeglądów jakie były wykonywane aby zarejestrować pojazd oraz ze sprzedaży paliwa. Gównie PKS odnotowywał zyski ze sprzedaży paliwa i pokrywał straty wynikające z przewozów pasażerskich. Obecnie spółka jest w stanie pokryć te straty zmniejszając kapitał zapasowy. Natomiast skutki wejścia nowej ustawy o transporcie publicznym będą odczuwalne za kilka lat i wtedy samorządy będą musiały dofinansowywać przewozy pasażerskie. PKS postanowił pozbyć się niepotrzebnego majątku aby przetrwać następne lata. Dwie działki postanowił przeznaczyć na sprzedaż położone są one w Grójcu i Warce.
Ze sprzedaży PKS pokryje straty a jednocześnie rozwinie inną działalność gospodarczą np./autoryzowany serwis samochodów ciężarowych/.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik powracając do sytuacji Grójeckiego Centrum Medycznego w Grójcu i przyznanych środków finansowych z planu „B” poinformował, że używanie słów, że znów zostaliśmy oszukani jest nie na miejscu. Ostatnio można zauważyć tendencję do złego stawiania całej restrukturyzacji szpitala w Grójcu, która zapoczątkowana była w poprzedniej kadencji. Chciałbym się zapytać czy była lub jest jakaś inna alternatywa, żeby nie z Planu „B” uzyskać chociaż te 7 mln zł. Żaden
z nas nie ma takiej alternatywy żeby była możliwość pozyskania takich pieniędzy. Obciążenie dla Powiatu było duże i uważam, że jest to sukces przede wszystkim poprzedniej kadencji. W szpitalu powstają nowe oddziały będzie również rezonans magnetyczny o którym nawet nie marzyliśmy. Te wszystkie działania pokazują, że działania które podjęliśmy były słuszne. Teraz stawianie całej tej sytuacji w złym świetle jest nie potrzebne.
Radny Stanisław Binkiewicz zabierając głos wyraził swoje zdziwienie ponieważ wszyscy są wzburzeni, że Rząd inaczej rozlicza te zobowiązania. Inne Powiaty są wzburzone, my Radni tak samo a Przewodniczący Rady widzi tą sytuację w samych superlatywach.
Radny Maciej Dobrzyński poruszając temat Grójeckiego Centrum Sadowniczego
w Nowej Wsi poruszył sprawę majątku trwałego spółki który został wyprzedany. Radni mieli otrzymać informację na ten temat a do tej pory nie otrzymali.
Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Janusz Karbowiak poinformował, że Komisja Rolnictwa otrzymała takie materiały i na pewno wszyscy zainteresowani otrzymają te materiały.
Radny Radosław Kreczmański poruszył sprawę odbytego spotkana przez Starostę z władzami samorządu Warki, nowym dyrektorem CeSiR i dyrektorem LO w sprawie zmian lokalowych.
Starosta Marian Górski poinformował, że nowe kierownictwo CeSiR-u chciałoby
z powrotem wrócić do koncepcji zagospodarowania części hali sportowej na hotel taki, który wcześniej funkcjonował. Nowa Dyrekcja CeSiR-u chce powiększyć liczbę pokoi i dlatego chce aby LO oddało drugie piętro budynku. Takie rozwiązanie utrudniłoby pracę LO i dlatego zaproponowano nam pomieszczenia które były wcześniej przeznaczone pod Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną a teraz funkcjonuje tam przedszkole, które ma funkcjonować do końca sierpnia br. Z tych pomieszczeń można wygospodarować tylko jedno pomieszczenie w związku z tym nie ma możliwości żeby zrobić tam cztery klasy. W związku z tym, że był przygotowany projekt przebudowy hali sportowej będzie nawiązany kontakt
z projektantami i będą trwały rozmowy jak wygospodarować dodatkowe pomieszczenia.
Następnie Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Janusz Karbowiak zwrócił się
z zapytaniem jak wygląda sytuacja finansowa Grójeckiego Centrum Medycznego za 4 miesiące br. oraz jak wygląda sprawa rewitalizacji Grójeckiego amfiteatru.
Starosta Marian Górski poinformował, że jeśli chodzi o amfiteatr to prowadzimy
rozmowy z projektantem. W bieżącym roku nie będziemy tej sprawy realizować ponieważ na dzień dzisiejszy nie mamy wkładu własnego aby zacząć to przedsięwzięcie.
Z-ca Naczelnika EiZ Stanisław Walczak poinformował, że Zarząd Powiatu analizował wynik finansowy spółki w porównaniu 4 miesięcy SP ZOZ w roku ubiegłym. SP ZOZ za cztery miesiące odnotowało stratę w wysokości 757 tys. zł
a PCM w Grójcu 499 tys. zł.
Radny Stanisław Sitarek odnosząc się do wcześniejszej wypowiedzi Przewodniczącego Rady dot. funkcjonowania PCM w Grójcu poinformował, że te uwagi wygłoszone przez Przewodniczącego były nie na miejscu wystarczyło przedstawić liczby i wszystko byłoby wiadomo ponieważ fakty mówią same za siebie. Rady powiedział, że z oceną PCM należy się wstrzymać i poczekać na rok działalności spółki i wtedy będziemy wiedzieli jaka jest sytuacja.
Wicestarosta Janusz Różycki zgodził się ze zdaniem Radnego Stanisława Sitarka, że należy poczekań na rok działalności spółki ponieważ początkowe miesiące działalności są gorsze a później sytuacja się stabilizuje.
W tym miejscu porządku obrad przybył Radny Arkadiusz Stępniewski. Obecnych na sali 21 Radnych.
Ad. 6
Informację o realizacji projektu „Uczymy się razem i integrujemy – lepsza przyszłość dla młodzieży Powiatu Grójeckiego” współfinansowanego z środków Unii Europejskiej. – przedstawił p. Adam Pietrynik Wydz. EiZ . Szczegółowe dane zawiera /załącznik nr 4/ do niniejszego protokołu.
Radny Stanisław Woźniak zabierając głos poinformował, że taka szczegółowa informacja powinna być przedstawiona na Komisji Oświaty. Radny w przedstawionej informacji zwrócił uwagę na indywidualne konsultacje psychologiczne z zakresu doradztwa zawodowego, które jego zdaniem powinny być dostępne dla wszystkich uczestników a nie tylko 90 uczniów niepełnosprawnych.
Pan Adam Pietrynik poinformował, że taką liczbę uczniów przewiduje projekt
o dofinansowanie. Jest bardzo duże zainteresowanie tymi warsztatami oraz indywidualnymi konsultacjami ale należy zauważyć że te konsultacje są kierowane tylko dla uczniów LO a nie Specjalnych Ośrodków Szkolno – Wychowawczych.
Rada Powiatu przyjęła informację do wiadomości.
Ad. 7
Zapoznanie się ze szczegółowymi sprawozdaniami Zarządu Powiatu:
Ad. 7.1
Sprawozdanie o wykonaniu budżetu powiatu w 2010 r. – w sposób szczegółowy omówiła p. Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu /załącznik nr 5/
Rada Powiatu przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
Ad. 7.2
Ze sprawozdaniem finansowym składającym się z bilansów jednostek budżetowych, rachunków zysków i strat oraz zestawieniem zmian w funduszu jednostek. – zapoznała zebranych p. Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu /załącznik nr 6/
Rada Powiatu przyjęła sprawozdania do wiadomości.
Ad. 7.3
Z informacją o stanie mienia komunalnego - zapoznał zebranych p. Józef Zawiślak Z-ca Naczelnika Wydz. Fin /załącznik nr 7/
Rada Powiatu przyjęła informację do wiadomości.
Ad. 7.4
Z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o tym sprawozdaniu - zapoznał zebranych Starosta Grójecki Marian Górski /załącznik nr 8/
Ad. 7.5
Z informacją o trybie i sposobie udzielania zamówień publicznych w 2010 r. – zapoznała zebranych p. Anna Matyjas Sekretarz Powiatu /załącznik nr 9/
Rada Powiatu przyjęła informację do wiadomości.
Ad. 7.6
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Powiatu z wykonania budżetu i sprawozdania finansowego za 2010 r. – projekt uchwały przedstawiła p. Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu /załącznik nr 10/
Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Krzysztof Ambroziak poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 19 radnych. Uchwała Nr IX/56/2011 została przyjęta
19 głosów „za” przy 1 głosie „wstrzymującym”.
Ad. 7.7
Wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 2 czerwca 2011 r. w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarządu Powiatu oraz opinii RIO o tym wniosku. – przedstawił p. Waldemar Kopczyński Przewodniczący Komisji Rewizyjnej /załącznik nr 11/, opinię RIO o tym wniosku odczytał Witold Wójcik Przewodniczący Rady Powiatu /załącznik nr 12/,
Ad. 7.8
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu Grójeckiego absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2010 r. – odczytał Witold Wójcik Przewodniczący Rady Powiatu. /załącznik nr 13/
Do projektu uchwały Radni nie zgłosili uwag.
Na sali obrad obecnych było 20 radnych, w głosowaniu jawnym wzięło udział
20 radnych. Uchwała Rady Powiatu Grójeckiego Nr IX/ 57 /2011 w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu Grójeckiego absolutorium z tytułu wykonania
budżetu za 2010 r. została przyjęta 15 głosami „za”, przy 3 głosach „wstrzymujących się” i 2 głosach „przeciw”.
W tym miejscu porządku obrad Przewodniczący ogłosił 15 minutowa przerwę.
Po przerwie Przewodniczący Rady Powiatu wznowił obrady. Obecnych na sali 17 Radnych.
Ad. 8
Rozpatrzenie projektów uchwał oraz podjęcie uchwał w sprawach:
Ad. 8.1
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego zmieniający Uchwałę Budżetową na 2011 r. – przedstawiła p. Jadwiga Ostrowska Skarbnik Powiatu /załącznik nr 14/
Przewodniczący Komisji Planowania Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
17 radnych. Uchwała Nr IX/58/2011 została przyjęta jednogłośnie 17 głosów
„za” .
Ad. 8.2
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie upoważnienia Zarządu Powiatu do zbycia nieruchomości. – przedstawił p. Józef Zawiślak Z-ca Naczelnika Wydz. Fin /załącznik nr 15/
Radny Stanisław Sitarek zwrócił się z zapytaniem czy jest wykonana łączna wycena za 1 ha.
W odpowiedzi p. Józef Zawiślak poinformował, że łączna wartość to 77.284,80 zł.
Przewodniczący Komisji Planowania Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
17 radnych. Uchwała Nr IX/59/2011 została przyjęta jednogłośnie 17 głosów
„za” .
Ad. 8.3
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie uchwalenia zmiany planu finansowego podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Grójeckiego na 2011 r.- przedstawiła p. Katarzyna Średnicka Dyrektor PCPR w Grójcu /załącznik nr 16/
Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Spraw Socjalnych
i Przeciwdziałania Bezrobociu poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Planowania Budżetu, Finansów i Mienia Powiatu poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało
17 radnych. Uchwała Nr IX/60/2011 została przyjęta jednogłośnie 17 głosów
„za” .
Ad. 8.4
Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego w sprawie wystosowania apelu do Rządu RP. – przedstawił p. Witold Wójcik Przewodniczący Rady Powiatu /załącznik nr 17/
Po wspólnej dyskusji Radni wypracowali nowe brzmienie uchwały oraz załącznika do uchwały. Projekt Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego po poprawkach otrzyma brzmienie „ w sprawie stanowiska Rady Powiatu w związku z rozpoczęciem Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej”.
Starosta Marian Górski zadeklarował, że osobiście przypilnuje aby uchwała
została wysłana do Rządu RP.
Poprawka została przegłosowana jednogłośnie 17 głosów „za”.
Przewodniczący Rady poddał poprawiony projekt uchwały pod głosowanie. Głosowało 17 radnych. Uchwała Nr IX/61/2011 została przyjęta jednogłośnie 17 głosów „za” .
Ad. 9
Interpelacje i zapytania radnych.
Ad. 10
Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
Radny Stanisław Sitarek skierował następujące zapytania.
1. Jaki jest los budowy nowej siedziby KRUS w Grójcu.
2. Jak wygląda lista szczegółowych wydatków na sport gdzie była przeznaczona kwota 135 tys. zł.
3. Kto wygrał konkurs rozpisany przez Naczelnika Wydz. EiZ na zadania ze sportu.
4. Jaka jest wysokość dofinansowania różnego rodzaju imprez kulturalnych oraz kto dostał takie dofinansowanie do kwoty 2 tys. zł.
Na zakończenie swojej wypowiedzi Radny pochwalił działania PZD w Grójcu
w zakresie remontów cząstkowych dróg jak również wykoszenia poboczy.
Starosta Marian Górski odpowiadając na zadane zapytania poinformował, że na temat KRUS w Grójcu na dzisiejszej sesji nie udzieli odpowiedzi ale po rozeznaniu sprawy poinformuje zainteresowanych. Sprawy dotyczące sportu wyjaśni
p.o. Naczelnika Wydz. EiZ Małgorzata Czerwińska. Natomiast sprawy dofinansowania imprez kulturalnych są w protokołach z posiedzeń Zarządu Powiatu a protokoły są do wglądu.
Następnie Starosta Marian Górski poinformował, że zostały ogłoszone przetargi na sprzedaż dwóch działek w GCS w Nowej Wsi. W dniu dzisiejszym ogłoszenie znajduje się w Gazecie Wyborczej a w dniu wczorajszym ukazało się w Gazecie „Nad Wisłą”.
Następnie poinformował, że zostały podjęte działania przy Komendzie Powiatowej Policji to znaczy firma rozpoczęła działania związane z odwodnieniem budynku.
Starosta poinformował, że Wojewoda Mazowiecki przesłał do gmin i powiatów informację dot. elektronicznego poboru opłat za przejazd po niektórych drogach krajowych od 1 lipca 2011 r. Takie rozwiązanie spowoduje, że drogi powiatowe będą narażone na wzmożony ruch .
p.o. Naczelnik Wydz. EiZ Małgorzata Czerwińska zabierając głos przypomniała, że dnia 4 maja br. pod jej adresem padły zarzuty ze strony radnych. Poinformowała, że wystąpiła na piśmie do Przewodniczącego Rady o wyciąg
z protokołu. Po tej sesji na ulicy zostałam zaczepiona przez osobę, która zwróciła się do mnie z zapytaniem – jaką kwotę pobieram za przyznanie środków na sport. Ponieważ koleżanka z Biura Rady była na zwolnieniu lekarskim dlatego pozwoliłam sobie na dzisiejszą sesję przygotować odpowiedź dla dwóch Panów Radnych.
Radny Maciej Dobrzyński pytał o sprawy związane z dofinansowaniem związanym
z odbywaniem praktyk zawodowych. Przygotowałam stosowną informację. Informacja został przekazana radnemu.
Radny Maciej Dobrzyński zabierając głos poinformował, że jest usatysfakcjonowany przedstawioną informacją natomiast nie rozumie wstępu wypowiedzi p. Czerwińskiej ponieważ użyła Pani słowa typy nieprawdziwe, rzekome a jednocześnie udowodniła Pani, że w istocie problem jest . Problem jest bardzo duży i do końca nie został rozwiązany. Jakieś decyzje zapadły ale do końca nas nie satysfakcjonują. Ci co szkolą uczniów przyjmują ich warunkowo i tu może być problem w miesiącu wrześniu. Mam tylko nadzieję, że OHP wywiąże się ze swoich ustaleń.
p.o. Naczelnik Wydz. EiZ Małgorzata Czerwińska powiedziała, że Radni Powiatowi powinni dbać o rozwój naszych placówek a Pana artykuł o szkolnictwie zawodowym doprowadził do tego, że młodzież nie wiedziała czy będą szkoły zawodowe czy nie. To były rzekome informacje nie było konkretnych ustaleń więc nie należy mówić że nie będzie szkolnictwa zawodowego. Pani Łepkowska Marta powiedziała, że wszystkie umowy które zostały podpisane w zeszłym roku we wrześniu są wypłacane na bieżąco. Może się Pan z tą Panią skontaktować i wszystkie niejasności wyjaśnić.
Następnie p. Czerwińska odniosła się do wyciągu z protokołu dot. wypowiedzi
p. Stanisława Sitarka. Pan powiedział, że dofinansowanie dostają kluby sportowe blisko związane z moją osobą. Jak Pan wie dofinansowanie dostawał także Klub Sportowy „Sadownik”. Każdy Prezes Klubu jest mi znany nie wiem jak ma te słowa rozumieć „blisko związany”. Wszystkie Kluby Sportowe, które występują na prowadzenie imprez nie na działalność gospodarczą otrzymują środki. Staram się aby wszystkie kluby dostały środki w tej samej kwocie. Następnie p. Czerwińska odczytała pismo które przekazała Radnemu. Stwierdził Pan także, że przykładem lat ubiegłych „znajomi Zarządu Powiatu i Naczelnika Wydz. EiZ dostają pieniądze a inni objadają się smakiem”. Ja przekazuje wszystkim pieniądze zgodnie z prawem. Takie słowa są oszczerstwem w związku z tym stwierdzeniem proszę o podanie konkretnych przykładów. Wydział Edukacji i Zdrowia jest przychylny wszystkim Radnym i zapraszam do współpracy. W tej chwili ja się zastanawiam czy nie jest zasadne żebym wystąpiła do Sądu z powództwa cywilnego ponieważ dotyczy to mojej osoby, poczułam się urażona tym stwierdzeniem. Znamy się tyle lat w każdej chwili może Pan przyjść do wydziału i pytać się o różne sprawy. Cała dokumentacja jest w wydziale, była kontrola i stwierdziła, że nasza dokumentacja jest w większym porządku niż dokumenty klubów sportowych. Zbliża się zakończenie roku bardzo bym chciała aby Radni wzięli w tych uroczystościach udział i zobaczyli jak to się odbywa.
Radny Stanisław Sitarek zabierając głos poinformował, że nie spodziewał się, że jedno zadane pytanie wywoła taką burze. Ja występowałem o konkretną sprawę.
Te fakty, które Pani przedstawiła miały miejsce więc były pytania i pytałem się kiedy będą znane zasady konkursu. Nie każdy klub sportowy ma stronę internetową
i komputerowca aby zapoznać się z dokumentacją która jest na stronie internetowej. W ubiegłych latach było tak, że raz do roku było spotkanie Wydziału EiZ ze wszystkim klubami sportowymi. Na tych spotkaniach można było się o wszystkim dowiedzieć. Ja nie mówiłem, że Pani robiła coś za pieniądze czy brała coś. Jeżeli się Pani bardzo poczuła urażona to z góry przepraszam. Jeśli dalej jest Pani mocno urażona to niech Pani występuje na drogę sądową.
p.o. Naczelnik Wydz. EiZ Małgorzata Czerwińska powiedziała, że na temat przyznawania środków informowałam na pierwszym posiedzeniu Komisji Oświaty. Stwierdzenie, że organizacje blisko ze mną związane jest co najmniej nie na miejscu. Gdyby Pan spytał jakie pieniądze i komu zostały przyznane i na jakiej zasadzie nie byłoby nic obraźliwego. Są rożne imprezy sportowe a radni nie uczestniczą w nich poza wyjątkami.
Radny Mariusz Wojno zabierając głos poinformował, że zasady przydzielania funduszy na zadania sportowe, które są ogłaszane jako konkursy w jednostkach samorządu terytorialnego zmieniły się już kilka lat temu. Każdy działacz sportowy powinien o tym wiedzieć i potwierdzam to, że Pani Czerwińska mówiła o konkursach na posiedzeniu Komisji Oświaty. Cała dokumentacja jest do wglądu zawsze można przyjść i zapytać się czy konkurs jest ogłoszony ile jest środków i jaka jest komisja konkursowa.
Radny Stanisław Sitarek zabierając głos powiedział, że jego pytanie wynikło dlatego ponieważ o wszystkim odwiedził się po terminie składania podań. Dnia 15 marca też się pytałem kiedy będzie ogłoszony konkurs i nie otrzymałem odpowiedzi
a konkurs był ogłoszony 25 marca.
Następnie poruszył sprawę „Medalu Zasłużony dla Powiatu” dla p. Lankgamera.
Przewodniczący Rady Witold Wójcik poinformował, że po dzisiejszej sesji zbierze się kapitała i rozpatrzy wniosek.
Wicestarosta Janusz Różycki poinformował o sprawie ratownictwa medycznego na terenie powiatu. Został rozstrzygnięty drugi przetarg na ratownictwo medyczne, które będzie obejmowało rejon grójecki, białobrzeski i część powiatu przysuskiego.
W przetargu zostały złożone dwie oferty – Falk i nasze szpitale razem z SP ZOZ
w Białobrzegach. Nasze szpitale wygrały ten przetarg.
Ad. 11
Z uwagi na wyczerpanie porządku obrad Przewodniczący Rady Powiatu Witold Wójcik o godz. 1430 zamknął posiedzenie wypowiadając formułę „Zamykam Sesję Rady Powiatu Grójeckiego”.
Protokołowała: Przewodniczył:
Ineza Banach Witold Wójcik
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Starostwo Powiatowe w Grójcu |
Odpowiada za treść: |
Rada Powiatu Grójeckiego |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 07.10.2011 r., godz. 09.28 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 12.09.2013 r., godz. 13.18 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
12.09.2013 r., godz. 13.18 |
Nieznany |
Edycja strony |
31.10.2012 r., godz. 15.30 |
Nieznany |
Edycja strony |
07.10.2011 r., godz. 09.28 |
Nieznany |
Edycja strony |
07.10.2011 r., godz. 09.28 |
Nieznany |
Dodanie strony |