Główna treść strony
Zał. do Uchwały Nr XXI/193/2004 Rady Powiatu Grójeckiego z dnia 30.12.2004 r.
Regulamin organizacyjny Zespołu Administracyjnego Placówek Oświatowych Powiatu Grójeckiego
Rozdział I.
Postanowienia ogólne
§ 1
Zespół Administracyjny Placówek Oświatowych Powiatu Grójeckiego zwany da-lej Zespołem działa na podstawie:
Uchwały Rady Powiatu Grójeckiego Nr XXI/193/2004 z dnia 30 grudnia
2004 r w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa
Powiatowego w Grójcu.
§ 2
Zespół powołany jest do realizacji zadań określonych w niniejszym regulaminie.
§ 3
Nadzór nad działalnością Zespołu sprawuje Starosta Grójecki, posiadając uprawnienia finansowe.
§ 4
Siedzibą Zespołu jest miasto Grójec.
§ 5
Zespół wykonuje swoje zadania zgodnie z przepisami prawa oraz zarządze-niami Starosty Grójeckiego.
§ 6
Działalność Zespołu ma na celu zmniejszenie obciążenia dyrektorów placówek pracami administracyjno – gospodarczymi i finansowymi, oraz wykorzystanie upraw-nień organu prowadzącego dla placówek oświatowych powiatu grójeckiego, oraz efektywności i racjonalizacji w zarządzaniu funduszami budżetu powiatu określonymi w dziale oświata.
Rozdział II
Podstawowe zadania Zespołu
§ 7
Zespół spełnia następujące funkcje:
W stosunku do szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Radę Powiatu wykonuje obowiązki głównego księgowego, organizatora spraw administracyjno – gospodarczych, planisty, statystyka .
§ 8
Do szczególnych zadań Zespołu należy:
I. W zakresie spraw administracyjno – gospodarczych i wyposażenia szkół:
- bilansowanie potrzeb w zakresie zaopatrzenia placówek oświatowych w sprzęt;
- nadzór nad przeprowadzeniem konserwacji pomocy naukowych, sprzętu szkol-nego i wyposażenia technicznego placówek;
- organizowanie inwentaryzacji składników majątkowych oraz sprawowanie nadzo-ru nad jej przebiegiem.
II. W zakresie remontów i inwestycji:
- opracowanie projektów planów remontów kapitalnych i bieżących, przygotowanie dokumentacji i kosztorysów;
- nadzór nad realizacją remontów kapitalnych;
- współdziałanie w organizowaniu i nadzór nad terminowym przebiegiem wykonaw-stwa inwestycyjnego
III. W zakresie zatrudniania i funduszu płac:
- gospodarowanie środkami i limitami osobowego funduszu płac i zatrudniania, przestrzeganie w jednostkach objętych nakazem działania Zespołu decyzji i za-rządzeń Starosty;
- prowadzenie dokumentacji osobowej zatrudnionych pracowników Zespołu;
- przygotowanie list płatniczych, organizowanie wynagrodzeń i wypłat pracownikom jednostek objętych zakresem działania Zespołu;
- prowadzenie ewidencji wypłat z osobowego funduszu płac jednostek objętych zakresem działania Zespołu i analiz w tym zakresie.
IV. W zakresie statystyki zadań placówek oświatowych:
- organizowanie i prowadzenie prac statystycznych oraz opracowanie okresowych sprawozdań i przebiegu wykonania ustalonych zadań planowych;
- sprawowanie nadzoru i kontroli nad prawidłowością i rzetelnością sporządzanych przez placówki danych liczbowych i sprawozdań statystycznych.
V. W zakresie planowania i finansowania zadań oświaty i wychowania:
- opracowanie na podstawie wniosków złożonych przez jednostki objęte zakresem działania Zespołu – jednostkowych i zbiorczych projektów planów finansowych
w zakresie gospodarki budżetowej i pozabudżetowej;
- opracowanie w zakresie określonych przez Zarząd Powiatu:
- planów remontów kapitalnych;
- planów zaopatrzenia placówek w pomoce dydaktyczne;
- planów finansowych i projektów budżetowych;
- planów poprawy warunków BHP i stanu higieniczno – sanitarnego.
VI. W zakresie finansowania, księgowości i sprawozdawczości placówek:
- prowadzenie rachunkowości i obsługi finansowej placówek objętych zakresem działania Zespołu;
- organizowanie kontroli wewnętrznej w jednostkach objętych zakresem działania Zespołu;
- sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem ewidencji środków trwałych i przed-miotów nietrwałych oraz organizowanie prawidłowego zabezpieczenia użytkowa-nych przez jednostki nieruchomości.
§ 9
Do uprawnień kierownika Zespołu należy:
- pełnienie funkcji koordynacyjnych i wykonawczych związanych z opracowaniem projektów planów, analiz, sprawozdawczości rzeczowej i finansowej w odniesie-niu do zadań objętych zbiorczym planem i budżetem powiatu w dziale oświata;
- przedstawienie bilansów i analiz kompleksowych dotyczących działalności oświaty;
- projektów podziału wskaźników działań planowych, kredytów i limitów dla placó-wek oświatowych;
- projektowanie rocznych i wieloletnich planów w zakresie inwestycji i remontów w placówkach oświatowych;
- prowadzenie działalności mających na celu przygotowanie placówek do aktual-nych zadań oświatowo – wychowawczych;
- wnioskowanie o przesunięcia środków trwałych i obrotowych między placówkami podporządkowanymi Zespołowi.
§ 10
Zespół realizuje zadania administracyjno – gospodarcze i finansowe placówek objętych obsługą Zespołu w ramach planów finansowych w układzie obowiązującej klasyfikacji budżetowej.
§ 11
Zespół prowadzi księgowość zgodnie z obowiązującymi przepisami o rachunko-wości budżetowej.
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 05.01.2005 r., godz. 14.23 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 05.01.2005 r., godz. 14.23 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
05.01.2005 r., godz. 14.23 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |