Rozstrzygnięcie zamówienia: Remont drogi powiatowej Nr 1667W Wola Boglewska – Palczew na odcinku Boglewice - Osiny.
- Zamówienie: rozstrzygnięte
- Data rozstrzygnięcia: 18.03.2022 r.
Remont drogi powiatowej Nr 1667W Wola Boglewska – Palczew na odcinku Boglewice - Osiny
Ogłoszenie o wyniku postępowania z dnia 18.03.2022
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont drogi powiatowej Nr 1667W Wola Boglewska – Palczew na odcinku Boglewice - Osiny
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Grójecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223149
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Józefa Piłsudskiego 59
1.5.2.) Miejscowość: Grójec
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-600
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.7.) Numer telefonu: 48 665 11 00
1.5.8.) Numer faksu: 48 665 11 47
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@grojec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.grojec.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/, www.bip.grojec.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont drogi powiatowej Nr 1667W Wola Boglewska – Palczew na odcinku Boglewice - Osiny
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4034696e-7e9b-11ec-83b1-bea871b78b5b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00090805/01
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-18 11:42
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00000193/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.18 Remont drogi powiatowej Nr 1667W Wola Boglewska - Palczew na odcinku Boglewice - Osiny
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00035830/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WIZPiRP.272.10.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 409770,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Lokalizacja robót:
Droga powiatowa Nr 1667W Wola Boglewska – Palczew, Gmina Jasieniec
Długość odcinka 1570,00 mb od km 1+550 do km 3+120
Szczegółowy zakres robót obejmuje wykonanie następujących prac:
1. wykonanie ścinki poboczy,
2. frezowanie korekcyjne nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych,
3. wykonanie warstwy wyrównawczej na całej szerokości jezdni,
4. wykonanie warstwy ścieralnej na całej szerokości jezdni,
5. zabezpieczenie krawędzi.
Inwestycja będzie realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy.
Szczegółowy zakres robót przewidzianych do realizacji określony jest projekcie technologiczno-kosztorysowym, przedmiarze robót i kosztorysie ofertowym (załącznik nr 6 do SWZ).
Sposób realizacji zadania określają szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót STWiOR (załącznik nr 8 do SWZ).
Wszystkie roboty wykonane będą w pasie drogowym. Remont drogi będzie prowadzony przy dopuszczonym ruchu drogowym za wyjątkiem wykonania warstwy ścieralnej. Warstwę ścieralną nawierzchni należy wykonać na całej szerokości jezdni przy zamknięciu drogi dla ruchu. Prowadzone prace będą zabezpieczone i oznakowane zgodnie z projektem czasowej organizacji ruchu. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do opracowania, przedłożenia zatwierdzonego projektu czasowej organizacji ruchu oraz wdrożenia w czasie wykonywania zamówienia. Teren musi zostać zabezpieczony pod względem ppoż. i bhp, a wykonawca ponosi odpowiedzialność wobec zamawiającego i osób trzecich za szkody powstałe w trakcie realizacji zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Na podstawie art. 255 pkt 7 pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Uzasadnienie faktyczne:
W dniu 15 marca 2022 r. Wykonawca Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Drogowych w Grójcu Sp. z o. o., którego oferta spełniała wszystkie warunki wymagane przez Zamawiającego określone w SWZ i uzyskała największą liczbę punktów na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w rozdziale XIX SWZ, poinformował Zamawiającego że z uwagi na nadzwyczajne zmiany okoliczności, podpisanie umowy w treści odpowiadającej złożonej oferty groziłoby poniesieniem przez Wykonawcę wielkich rozmiarów szkód. Zamawiający nie wyraził zgody na zwiększenie wynagrodzenia przed podpisaniem umowy, gdyż przekroczyłoby to kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia zabezpieczoną w budżecie Powiatu Grójeckiego na realizację przedmiotowego zamówienia, jak również naruszyłoby to generalną zasadę udzielania zamówień publicznych określoną w art. 16 pkt. 1 ustawy pzp, tj. zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania Wykonawców. Wykonawca nie wniósł również wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Tym samym nie doszło do zaplanowanego w dniu 16 marca br. podpisania umowy pomiędzy stronami.
W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający nie dysponuje odpowiednią kwotą na dokonanie ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców, a zatem nie ma możliwości skorzystania z przesłanki art. 263 ustawy pzp.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 571605,60 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 742198,97 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie