Rozstrzygnięcie zamówienia: Remont dróg powiatowych nr 1662W Bartodzieje - Warpęsy o długości 1740,00 mb oraz 1106W Jasieniec – Promna o długości 350,00 mb. Długość odcinków 2090,00 mb (Gmina Jasieniec) .
- Zamówienie: rozstrzygnięte
- Data rozstrzygnięcia: 12.05.2021 r.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont dróg powiatowych nr 1662W Bartodzieje - Warpęsy o długości 1740,00 mb oraz 1106W
Jasieniec – Promna o długości 350,00 mb. Długość odcinków 2090,00 mb (Gmina Jasieniec)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Grójecki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223149
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Józefa Piłsudskiego 59
1.5.2.) Miejscowość: Grójec
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-600
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.7.) Numer telefonu: 48 665 11 00
1.5.8.) Numer faksu: 48 665 11 47
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@grojec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.grojec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych -
jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont dróg powiatowych nr 1662W Bartodzieje - Warpęsy o długości 1740,00 mb oraz 1106W
Jasieniec – Promna o długości 350,00 mb. Długość odcinków 2090,00 mb (Gmina Jasieniec)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aa2067d5-91e9-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00027227/01
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-02 09:58
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000610/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Remont dróg powiatowych nr 1662W Bartodzieje - Warpęsy o długości 1740,00 mb oraz
1106W Jasieniec – Promna o długości 350,00 mb. Długość odcinków 2090,00 mb (Gmina
Jasieniec)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art.
94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.grojec.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie
komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.bip.grojec.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.
Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem
wyjątków określonych w ustawie pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w
ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). 2.
Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowe środki dowodowe,
pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci
elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf,
.doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod
rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym. 3. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje
Wykonawcy przekazują:1) drogą elektroniczną: katarzyna.lukomska@grojec.pl;2) poprzez Platformę,
dostępną pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal4. Rejestracja na
Platformie, w tym złożenie oferty w formie elektronicznej, wymaga posiadania konta na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty
lub wniosku oraz formularza komunikacji.5. Rejestracja i korzystanie z Platformy opisane zostały w
Regulaminie korzystania z miniPortalu.6. Zgodnie z 67 ustawy pzp, Zamawiający podaje wymagania
techniczne związane z korzystaniem z Platformy:1) wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i
odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy użyciu, opisane zostały w Regulaminie
korzystania z miniPortalu, dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx
oraz Regulaminie ePUAP,2) Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie
miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego
regulaminu,3) maksymalny rozmiar plików przesłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy
do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150MB.7. Za datę przekazania oferty,
wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. 8.
Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej
SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu
klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty
plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi
elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie
są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016
r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest
Starostwo Powiatowe w Grójcu (adres: ul. J. Piłsudskiego 59, 05-600 Grójec; numer telefonu: 48/665
11 00);2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować
pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego.4) odbiorcami Pani/Pana danych
osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy pzp.5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust.
1 pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas
trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6)
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych
decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.8) posiada
Pani/Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących
(w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie
dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających
na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego
postępowania o udzielenie zamówienia);b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania
Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą
wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w
zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego
załączników);c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo
do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego);d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia
danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c)
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; 10)
przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO
przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla
przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIZPiRP.272.6.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot
odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie
przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Lokalizacja robót: Droga powiatowa nr 1662W Bartodzieje – Warpęsy na odcinku Gniejewice-
Warpęsy od km 5+640 do km 7+380 o długości 1740,00 mb.Droga powiatowa nr 1106W
Jasieniec – Promna na odcinku przez wieś Warpęsy od km 0+795 do km 1+145 o długości
350,00 mb Razem długość odcinków: 2090,00 mb (Gmina Jasieniec)Szczegółowy zakres robót
obejmuje wykonanie następujących prac: Droga powiatowa Nr 1662 W Bartodzieje – Warpęsy na
odcinku Gniejewice – Warpęsy od km 5+640 do km 7+380 o długości 1740,00 mb.1. Ścinka
poboczy po obu stronach drogi na szerokości 1,00 m i długości 1740,00 mb, 2. Frezowanie
korekcyjne nawierzchni z mas bitumicznych do 4 cm – 30% nawierzchni z transportem
pozyskanego materiału do siedziby PZD w Grójcu z/s w Odrzywołku, adres: Odrzywołek 8a, 05-
622 Belsk Duży. Pozyskany materiał stanowi własność Inwestora,3. Skropienie bitumem
międzywarstwowe (dwukrotne) na odcinku długości 1740,00 mb, o szerokości 5,00 m,4.
Wykonanie warstwy wyrównawczej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC-16W w ilości 125,00
kg/m² na odcinku długości 1740,00 mb o szerokości 5,00 m - kategoria ruchu KR 2,5.
Wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC-11S o grubości 4,0 cm po
zagęszczeniu na odcinku długości 1740,00 mb o szerokości 5,00 m na powierzchni 8700,00 m² -
kategoria ruchu KR 2,6. Zabezpieczenie krawędzi jezdni destruktem o frakcji 0-31,5 mm
(materiał własny Wykonawcy) po obu stronach drogi - grubość po zagęszczeniu 10,00 cm na
szerokości 0,75 m na powierzchni 2610,00 m².Droga powiatowa Nr 1106W Jasieniec – Promna
na odcinku przez wieś Warpęsy od km 0+795 do km 1+145 o długości 350,00 mb7. Ścinka
poboczy po obu stronach drogi na szerokości 1,00 m i długości 350,00 mb, 8. Frezowanie
korekcyjne nawierzchni z mas bitumicznych do 4 cm – 30% nawierzchni z transportem
pozyskanego materiału do siedziby PZD w Grójcu z/s w Odrzywołku, adres: Odrzywołek 8a, 05-
622 Belsk Duży. Pozyskany materiał stanowi własność Inwestora,9. Skropienie bitumem
międzywarstwowe (dwukrotne) na odcinku długości 350,00 mb, o szerokości 5,50 m,10.
Wykonanie warstwy wyrównawczej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC-16W w ilości 125,00
kg/m² na odcinku długości 350,00 mb o szerokości 5,50 m - kategoria ruchu KR 2,11.
Wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC-11S o grubości 4,0 cm po
zagęszczeniu na odcinku długości 350,00 mb o szerokości 5,50 m na powierzchni 1925,00 m² -
kategoria ruchu KR 2,12. Zabezpieczenie krawędzi jezdni destruktem o frakcji 0-31,5 mm
(materiał własny Wykonawcy) po obu stronach drogi - grubość po zagęszczeniu 10,00 cm na
szerokości 0,75 m na powierzchni 525,00 m².
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz
wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na
podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty
budowlane: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7
pzp. Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia w niniejszym postępowaniu
przetargowym zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, o których
mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp o wartości nie większej niż do 50% wartości zamówienia
podstawowego. Zamówienie będzie polegało na powtórzeniu podobnych robót budowlanych
(wydłużenie przebudowanego odcinka drogi) jak w zamówieniu podstawowym, zgodnych z
przedmiotem zamówienia podstawowego. Przewiduje się możliwość wykorzystania wszystkich
rodzajów prac określonych w przedmiarze robót. Zamówienie zostanie udzielone w okresie do końca
2021 roku w przypadku, gdy zaistnieje uzasadniona potrzeba i możliwość rozszerzenia zamówienia
podstawowego oraz zostaną zapewnione środki finansowe na ten cel. Wysokość wynagrodzenia
zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych zostanie ustalona w drodze
negocjacji z Wykonawcą. Zamówienie zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy pod
warunkiem, że:1) zrealizował roboty budowlane objęte niniejszym postępowaniem przetargowym w
terminie i z najwyższą starannością, 2) zapewni nie gorszy standard wykonywania nowego zamówienia
niż podstawowego, 3) przy zawieraniu umowy na zamówienie polegające na powtórzeniu podobnych
robót budowlanych – zaakceptuje istotne warunki umowy odnoszącej się do zamówienia
podstawowego z uwzględnieniem różnic wynikających z wartości, czasu realizacji i innych istotnych
okoliczności mających miejsce w chwili udzielania zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował
następującymi kryteriami oceny ofert:1) Cena (C) – waga kryterium 60%;2) Okres gwarancji i rękojmi
(G) – waga kryterium 40%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet
lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na
zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego
warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy,
którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie
gospodarczym: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do
prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub
finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub
zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie, wykonał należycie co najmniej DWIE (2) roboty budowlane polegające na remoncie,
budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi publicznej o wartości co najmniej 500 000,00 zł
brutto każda, obejmujące w swym zakresie wykonanie nawierzchni bitumicznej – załącznik nr 4
do SWZ; b) dysponuje minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót
posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub
odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów – załącznik nr 5 do SWZ.3. Zamawiający, w stosunku do
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku
dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku
przez Wykonawców.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że
wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę
sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub
zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć
negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu:
Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania –
zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1
stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków
udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:1)
Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej
grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
(Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej
grupy kapitałowej – załącznik nr 7 do SWZ;2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub
z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy,
sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru lub ewidencji;3) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem
ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone
przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty -
załącznik nr 4 do SWZ (na potwierdzenie spełniania warunku określonego w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 4
lit. a SWZ);4) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego
odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik nr 5 do SWZ (na
potwierdzenie spełniania warunku określonego w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 lit. b SWZ);UWAGA:1.
Wykazując spełnianie warunku udziału w postępowaniu w wykazie osób należy podać informację o
uprawnieniach kierownika budowy - w celu weryfikacji spełniania warunku udziału w postępowaniu. 2.
Wykonawca w celu wykazania spełniania w/w warunku może wskazać osobę będącą obywatelem
państwa członkowskiego, która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w
budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z
22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w krajach członkowskich
Unii Europejskiej (Dz.U. z 2020 r. poz. 220) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach
zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117), którą przedstawi
Zamawiającemu przed zawarciem umowy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
- Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 10
000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu
składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1)
pieniądzu; 2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach
udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4.
Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego w Banku
Spółdzielczym w Grójcu, ul. Jatkowa 3 na rachunek: 85 9128 0002 2001 0000 0866 0036 z
dopiskiem „Wadium – nr postępowania WIZPiRP.272.6.2021”.UWAGA: Za termin wniesienia
wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5.
Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji
lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi
obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez
Wykonawcę określone w pzp; 2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie
gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz
płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być
krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest
dzień składania ofert); 5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz
numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Powiat
Grójecki z siedzibą w Grójcu 05-600, ul. Piłsudskiego 59; 7) w przypadku Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 pzp), Zamawiający wymaga aby
poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub
gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby
z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia (konsorcjum).6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w
sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania
ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 pzp
zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98
pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia:
- Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z
wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają
poszczególni wykonawcy.4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do
wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które
zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane:
Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
- Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 1 do
SWZ.2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego
zobowiązaniem zawartym w ofercie.3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej
umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 pzp oraz
wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.4. Zmiana umowy
wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety
związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-04-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej. Składanie ofert następuje za pośrednictwem platformy zakupowej
dostępnej pod adresem internetowym: miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu
https://epuap.gov.pl/wps/portal
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-04-19 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-05-19