„Generalny remont i modernizacja pałacu w Warce-Winiarach – siedziby Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego oraz budowa Centrum Edukacyjno-Muzealnego przy Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce wraz
z parkingiem”
Wspólny Słownik Zamów
- Zamieszczono: 06.09.2010 r.
- Data składania ofert: 06.10.2010 r., godz. 12.00
- Data otwarcia ofert: 06.10.2010 r., godz. 12.15
na lata 2007-2013
Or. 3431/9 /2010
Starostwo Powiatowe w Grójcu ul. Piłsudskiego 59, 05-600 Grójec
woj. mazowieckie, powiat grójecki
tel.(48) 665 11 10 , fax (48) 665 11 47 , e-mail:sekretariat@grojec.pl
Ogłasza przetarg nieograniczony na:
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA : „Generalny remont i modernizacja pałacu w Warce-Winiarach – siedziby Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego oraz budowa Centrum Edukacyjno-Muzealnego przy Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce wraz
z parkingiem”
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.23.00-9, 45.45.30.00-7, 45.40.00.00 -1, 45.31.10.00-3, 45.33.00.00-9, 45.45.00.00-6, 79.93.10.00-9
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej dla „Generalny remont i modernizacja pałacu w Warce-Winiarach – siedziby Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego oraz budowa Centrum Edukacyjno-Muzealnego przy Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce wraz z parkingiem”
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia dostępna na stronie: www.bipgrojec.pl/
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Grójcu , ul. Piłsudskiego , 05-600 Grójec (od poniedziałku do piątku – pokój nr 3)
Osoby uprawnione do kontaktu z oferentami - Janusz Kreczmański, tel/fax: 48/667 22 67, e-mail: jkreczmanski@muzeumpulaski.pl, od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 – 15.00.
Termin składania ofert upływa dnia 06-10-2010 r. godz.12.00
Miejsce: Starostwo Powiatowe w Grójcu, Ul. Piłsudskiego 59, punkt informacyjny
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie: Starostwa Powiatowego w Grójcu ,
ul. Piłsudskiego 59, 05-600 Grójec, Sala konferencyjna I piętro dnia 06-10-2010 r. godz.12.15
Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających
Termin wykonania zadania:
Zadanie częściowe nr 1 - Generalny remont i modernizacja pałacu w Warce - Winiarach – siedziby Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego - do 30.12.2011 r.
Zadanie częściowe nr 2 - Wykonanie nowych elementów wystroju wnętrza pałacu -
od 1.12.2011 do 30.03.2012 r.
Zadanie częściowe nr 3 - Budowa Centrum Edukacyjno-Muzealnego przy Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce wraz z parkingiem - do 31 maja 2012 r.
Wadium :
Zadanie częściowe 1 – 100 000 zł (sto tysięcy złotych)
Zadanie częściowe 2 - 5000 zł (pięć tysięcy złotych)
Zadanie częściowe 3 - 140 000 zł (sto czterdzieści tysięcy złotych)
Kryteria oceny ofert są następujące: Cena - 100 %
Termin związania ofertą: 30 dni od terminu składania ofert.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania będą oceniane zgodnie z formułą: spełnia/nie spełnia.
Wiedza i doświadczenie:
- dla Części I Zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
a) co najmniej dwie roboty polegające na remoncie lub modernizacji 2 obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 3 000 000 zł brutto każda.
b) co najmniej trzy roboty polegające na wykonaniu układu pomp ciepła typu solanka-woda wraz z odwiertami o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł brutto każda. Z uwagi na charakter budynku wykonawca musi potwierdzić iż minimum jedno z wykazanych w wykazie zadań polegało na montażu odnawialnych źródeł energii na obiektach objętych nadzorem konserwatora zabytków.
- dla Części II Zrealizowali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwie usługi polegające na wykonaniu elementów wystroju wnętrza w 2 obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto każda.
- dla Części III Zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
a) co najmniej dwie roboty polegające na budowie budynków użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 4 000 000 zł brutto każda.
Przez budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynek biurowy i socjalny (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.)
b) co najmniej trzy roboty polegające na wykonaniu układu pomp ciepła typu solanka-woda wraz z odwiertami o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł brutto każda.
Potencjał techniczny Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
- dla Części I wykażą iż dysponują przynajmniej:
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz uprawnioną do prowadzenia robót budowlanych przy zabytku, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (...) Dz. U. nr 150 poz. 1579.
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
- dla Części II
• wykażą iż dysponują przynajmniej uprawnieniami do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadanie.
• posiadają wiedzę i doświadczenie.
• dysponują odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
• wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
- dla Części III wykażą iż dysponują przynajmniej:
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych bez ograniczeń
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności drogowej bez ograniczeń.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia Ocena w.w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach
i oświadczeniach.
- dla Części I są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej na kwotę minimum 2 000 000 zł.
- dla Części II spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust 1.tj. spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej.
- dla Części III są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej na kwotę minimum 2 000 000 zł.
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22
ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy
przedłożyć:
- dla Części I
1. Spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust 1.tj. spełniają warunki, dotyczące:
a) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
b) Posiadania wiedzy i doświadczenia.
c) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia.
d) Sytuacji ekonomicznej i finansowej
2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1
3. Zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
a) co najmniej dwie roboty polegające na remoncie lub modernizacji 2 obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 3 000 000 zł brutto każda.
b) co najmniej trzy roboty polegające na wykonaniu układu pomp ciepła typu solanka-woda wraz
z odwiertami o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł brutto każda. Z uwagi na charakter budynku wykonawca musi potwierdzić iż minimum jedno z wykazanych w wykazie zadań polegało na montażu odnawialnych źródeł energii na obiektach objętych nadzorem konserwatora zabytków.
4. Wykażą iż dysponują przynajmniej:
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz uprawnioną do prowadzenia robót budowlanych przy zabytku, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (...) Dz. U. nr 150 poz. 1579.
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
5. Przedstawią informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powinien wykazać iż dysponuje środkami lub posiada zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł.
6. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej na kwotę minimum 2 000 000 zł.
7. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Lidera do reprezentowania w postępowaniu, załączając do oferty stosowne pełnomocnictwo.
9. Oświadczenia i dokumenty będą oceniane pod względem formalno-prawnym, pod względem ich aktualności i treści, a także czy informacje w nich zawarte potwierdzają spełnienie wymagań Zamawiającego. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków wymaganych od wykonawców będzie oparty na zasadzie: spełnia/nie spełnia.
10. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
11. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki o których mowa w pkt.2 niniejszego rozdziału musi spełniać każdy z wykonawców. Warunki o których mowa w pkt.1, 3, 4, 5, 6, niniejszego rozdziału wykonawcy mogą spełniać łącznie.
- dla Części II
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust 1.tj. spełniają warunki, dotyczące:
a) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
b) Posiadania wiedzy i doświadczenia.
c) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia.
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej
2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1
3. Zrealizowali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwie usługi polegające na wykonaniu elementów wystroju wnętrza w 2 obiektach budowlanych wpisanych do rejestru zabytków o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł brutto każda.
4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Lidera do reprezentowania w postępowaniu, załączając do oferty stosowne pełnomocnictwo.
6. Oświadczenia i dokumenty będą oceniane pod względem formalno-prawnym, pod względem ich aktualności i treści, a także czy informacje w nich zawarte potwierdzają spełnienie wymagań Zamawiającego. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków wymaganych od wykonawców będzie oparty na zasadzie: spełnia/nie spełnia.
7. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
8. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki o których mowa w pkt.2, niniejszego rozdziału musi spełniać każdy z wykonawców. Warunki o których mowa
w pkt.1, 3 niniejszego rozdziału wykonawcy mogą spełniać łącznie.
- dla Części III
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. Spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust 1.tj. spełniają warunki, dotyczące:
a) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
b) Posiadania wiedzy i doświadczenia.
c) Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia.
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej
2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1
3. Zrealizowali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
a) co najmniej dwie roboty polegające na budowie budynków użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 4 000 000 zł brutto każda.
Przez budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynek biurowy i socjalny (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.)
b) co najmniej trzy roboty polegające na wykonaniu układu pomp ciepła typu solanka-woda wraz
z odwiertami o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł brutto każda.
4. Wykażą iż dysponują przynajmniej:
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń
• jedną osobą uprawnioną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
w szczególności uprawnioną do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności drogowej bez ograniczeń.
5. Przedstawią informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca powinien wykazać iż dysponuje środkami lub posiada zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł.
6. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej na kwotę minimum 2 000 000 zł.
7. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Lidera do reprezentowania w postępowaniu, załączając do oferty stosowne pełnomocnictwo.
9. Oświadczenia i dokumenty będą oceniane pod względem formalno-prawnym, pod względem ich aktualności i treści, a także czy informacje w nich zawarte potwierdzają spełnienie wymagań Zamawiającego. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków wymaganych od wykonawców będzie oparty na zasadzie: spełnia/nie spełnia.
10. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
11. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki o których mowa w pkt.2, niniejszego rozdziału musi spełniać każdy z wykonawców. Warunki o których mowa w pkt.1, 3 ,4, 5, 6, niniejszego rozdziału wykonawcy mogą spełniać łącznie.
W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- dla Części I
1) wykaz robót wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
4) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
5) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia,
6) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej o wysokości posiadanych środków lub zdolności kredytowej,
7) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,
8) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy pzp.
W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z członków konsorcjum jest zobowiązany złożyć oddzielnie dokumenty, o których mowa w pkt.7 i 8 niniejszego rozdziału.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warun¬ku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt.4 ustawy, po¬lega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wy¬maga się przedłożenia informacji, o której mowa pkt.6 niniejszego rozdziału, dotyczącej tych podmiotów.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokumenty potwierdzające że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- dla Części II
Na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
3) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,
4) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy pzp.
W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z członków konsorcjum jest zobowiązany złożyć oddzielnie dokumenty, o których mowa w pkt. 3 i 4 niniejszego rozdziału.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokumenty potwierdzające że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- dla Części III
1) wykaz robót wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
4) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
5) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia,
6) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej o wysokości posiadanych środków lub zdolności kredytowej,
7) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,
8) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust.1 pkt.2 ustawy pzp.
W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z członków konsorcjum jest zobowiązany złożyć oddzielnie dokumenty o których mowa w pkt.7 i 8 niniejszego rozdziału.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warun¬ku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt.4 ustawy, po¬lega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wy¬maga się przedłożenia informacji, o której mowa pkt.6 niniejszego rozdziału, dotyczącej tych podmiotów.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokumenty potwierdzające że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Nie ogranicza się możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców,
u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
Do przeprowadzenia przetargu nie będzie wykorzystana aukcja elektroniczna.
Zmiana umowy:
1) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, jeżeli zajdzie potrzeba w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca.
2) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu, w sytuacji, kiedy nastąpi ustawowa zmiana stawki VAT. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający lub wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i może spowodować zmianę wynagrodzenia wykonawcy.
3) Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika robót, w sytuacji zdarzeń losowych uniemożliwiających mu pełnienie jego funkcji z zastrzeżeniem, że taka zmiana musi nastąpić na osoby, które spełniają warunki określone w SIWZ. Inicjatorem tej zmiany może być wykonawca. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 3 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia wykonawcy.
4) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy, w sytuacji rezygnacji z wykonania części prac. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować zmianę terminu wykonania prac i spowoduje zmianę wynagrodzenia wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może być zamawiający.
5) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w sytuacji:
a) wystąpienie nieprzewidzianych warunków i zjawisk atmosferycznych (kataklizmy),
b) konieczność wykonania zamiennej dokumentacji projektowej,
c) konieczność przeprowadzenia uzgodnień prawnych lub technicznych,
d) wstrzymanie budowy przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę robót budowlanych, np.: dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp.,
e) wystąpienie siły wyższej np.: trąby powietrznej, pożaru, powodzi,
f) wystąpienie przedłużenia się okresu osiągania parametrów technologicznych nie zawinionego przez Wykonawcę,
g) wystąpienie osuwisk gruntu nie ustalonych w oparciu o dokonane badania geologiczne lub występujące ponad normy, oraz innych nie dających się przewidzieć zjawisk geologicznych
i hydrogeologicznych pojawiających się w trakcie budowy,
h) wystąpienie udokumentowanych przez Wykonawcę robót budowlanych, nie zawinionych przez niego opóźnień w dostawie urządzeń technologicznych.
Inicjatorem tej zmiany może być wykonawca lub zamawiający. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 4 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta wpłynie na termin wykonania prac i może spowodować zmianę wynagrodzenia wykonawcy.
Zamawiający nie przewiduje unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nie przyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.
Ogłoszenie zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych
Numer ogłoszenia: 242571 - 2010; data zamieszczenia: 06.09.2010